Hirdetés

10 játék, amit rég bejelentettek, de még nem jelent meg

|

Összekapartunk néhány régóta készülő játékot, és megnéztük, mit tudni most róluk, miben reménykedhetnek azok, akik még mindig várják őket.

Hirdetés

A játékfejlesztés tele van kihívásokkal, a tervek folyamatosan változhatnak, belső és külső tényezők állandóan alakítják őket. Vannak játékok, amik még azelőtt elhalnak, hogy a közönség egyáltalán hallana róluk, és olyanok is, amik viszonylag simán jutnak el az ötleteléstől a megvalósításig. 

Egy harmadik kategóriába tartoznak az úgynevezett vaporware-ek, amik a fejlesztők, kiadók kommunikációja szerint léteznek ugyan, de valahogy csak nem akarnak elkészülni. Nem mondanak róluk semmi újat azon túl, hogy még dolgoznak rajtuk, de nem is hajlandóak elkaszálni őket. Lehet, hogy csak túl korán lettek bejelentve, másra kellett az erőforrás, vagy épp a piaci környezet nem alkalmas a megjelenéshez, de ettől még tény, hogy nem játszhatunk velük, és ez egyre aggasztóbbá válik az évek során.

Olyan játékokat válogattunk most össze, amiket évekkel ezelőtt bejelentettek, de valahogy csak nem készültek el a mai napig. 

Hirdetés

Dead Island 2

Egy elképesztően hatásos előzetessel mutatkozott be 2014-ben a Dead Island 2, amiből megtudhattuk, hogy a játék Kalifornia különböző területein (egyebek mellett Los Angelesben és San Franciscóban) fog játszódni, és - nem meglepő módon - ismét zombik százait kell végleg hatástalanítanunk. Kiderült továbbá, hogy új mechanikákkal dobják fel a harcot, de megtartanak népszerű elemeket is - ami igazából nem egy merész ígéret, de mindig jó ilyet hallani. 

Miután a szériát eredetileg gondozó Techland úgy döntött, inkább egy vadonatúj játékra szerződik le a Warner Bros-szal (ez lett a nagy sikerű, 2015-ös Dying Light), a Dead Island 2 fejlesztésének feladatát 2012-ben a Yagerre bízta a Deep Silver, mely korábban a Spec Ops: The Line-nal mutatta meg, mit tud. Ők reálisnak látták a 2015. tavaszi megjelenést, azonban ez nem jött el, kreatív nézetkülönbségek miatt 2015 júliusában a Yager lekerült a projektről, és csak 2016 márciusában lett új felelőse a Sumo Digital személyében. Aztán 2019-ben végül őket is ejtették, és a Crytek UK fejlesztőiből alakult Dambuster Studios lett az új projektgazda, akik az egészen silány Homefront: The Revolutiont szállították 2014-ben. Reméljük, azóta fejlődtek, és a Dead Island 2 lesz olyan jó, amilyennek hinni szeretnénk.

Bayonetta 3

Az első Bayonetta nem aratott akkora sikert, hogy a SEGA bevállalja a folytatást, viszont a Nintendónak annyira tetszett, hogy magához csábította a PlatinumGamest, így a második rész eleinte Wii U-exkluzívként jelent meg, majd ellátogathatott Switchre is. Mivel a Wii U eleve nem volt egy sikeres konzol, ebből sem keltek el milliók, de a fejlesztők nem mondtak le róla.

A harmadik részt a 2017-es The Game Awardson jelentették be. Fél évvel később elmondták róla, hogy fordulópontot fog jelenteni a cég számára, de ugyanolyan játékmenetre számíthatunk, mint amit az előző részek nyújtottak. 2019 elején aztán arról hallottunk, hogy még mindig szorgosan dolgoznak a fejlesztők, majd nyáron ugyancsak megerősítették, hogy a fejlesztés szuperül halad. A Platinum azóta már az Astral Chaint, a The Wonderful 101 remasterét, illetve egy Apple Arcade-es játékot, a World of Demonst is kiadta, továbbá decemberben szállítja a Sol Crestát, és bár tudjuk, hogy nagy a csapat, csak remélhetjük, hogy ezek mellett Bayonettára is jutott idő.

Metroid Prime 4

A Nintendo mással is adós még. Szintén 2017-ben mutatkozott be a Metroid Prime 4... logója. A játékról a létezésén túl gyakorlatilag semmit nem tudtunk meg, még az sem volt biztos, hogy kit bíztak meg az elkészítésével. Egyedül azt lehetett tudni, hogy nem a Metroid Prime-okat addig szállító Retro Studios érdemelte ki a feladatot.

Aztán végül a sors úgy akarta, hogy mégis a Retróhoz kerüljön a projekt. Eleinte felmerült a Bandai Namco szingapúri és japán stúdiójának neve, majd végül némi hallgatás után 2019 januárjában bejelentették, hogy nem csak Kensuke Tanabe, a Metroid producere dolgozik az új Prime-on, de a Retro is, egyben a fejlesztést teljesen újrakezdték, mert a kiadó nem volt elégedett a korábbi eredményekkel. Nem mintha nem látna el minket elég exkluzívval a Nintendo, sőt, még idén jön a Metroid Dread, de azért örülnénk már ennek is.

Beyond Good and Evil 2

Nem zárhatjuk ki, hogy átok ül a Beyond Good and Evil franchise-on. Az egy dolog, hogy az első rész a megjelenésekor nagyot bukott, és csak később figyeltek fel rá a játékosok, de az, hogy 2008 óta nem tud megjelenni a folytatás, azt is jelezheti, hogy igazából nincs is rá szükség.

Az egész úgy indult, hogy 2007-ben Michel Ancel megkezdhette az előkészületeket, majd 2008-ban, miután a Ubisoft rábólintott a projektre, kiadtak egy teaser trailert, egyben megvillantva a hetedik generációs konzolok képességeit. Aztán sokáig semmi nem történt; Ancel a Rayman Legends miatt félretette az új Beyondot, aztán annak megjelenése után félig Jade új kalandján, félig pedig a szintén a semmibe vesző Wildon ügyködött.

2017-ben aztán a Ubisoft E3-as konferenciáján megjelent a Beyond Good & Evil 2, de egészen más irányt képviselt, mint elődje. Elmondták, hogy előzmény lesz, mutattak egy kis kezdetleges gameplay-t, de még az sem volt biztos, hogy milyen platformokra készítik. Vadonatúj motor dübörög alatta, mely biztosan számos kihívást állít a Ubisoft Montpellier csapata elé, aminek egyébként már Ancel nem tagja - szexuális zaklatási vádak közepette elhagyta a kiadót, mely azt nyilatkozta, hogy az úriember már egyébként sem foglalkozott a projekttel egy ideje. 2019-ben láttuk utoljára a játékot, maradtak még kérdéseink, talán jövőre megválaszolják őket.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Skull & Bones

És ha már Ubisoft, nem lehet, hogy nem teszünk említést a Skull & Bonesról, aminek fejlesztésébe még 2013-ban, az Assassin's Creed IV: Black Flag megjelenését követően vágott bele a kiadó szingapúri stúdiója, de azóta sem sikerült kitalálni, pontosan mit is kezdjenek a koncepcióval. Eleinte az volt az elképzelés, hogy a hajós csatákat átemelik egy online játékba, de már a bejelentéskor felmerült, hogy ez talán kevés lesz.

Amennyire tudjuk, az évek során számos változtatás történt, többször sikerült átlépni a tervezett költségkeretet is, és nem volt egyértelmű az irány, elbukott a menedzsment - még azt sem tudták fixálni, hogy a Karib-tengeren, egy fiktív területen, vagy az Indiai-óceánon rombolhassuk-e riválisaink flottáit. A projektet nem lendítette előre a Sea of Thieves érkezése sem, ami óriási sikert aratott, és nem csak tengeri ütközeteket kínált, hanem sokkal többet. Állítólag most már megvan, milyen irányba fognak továbbhaladni, és ugyan 2022 áprilisánál előbb biztosan nem jelenik meg, van esély rá, hogy nem fut zátonyra. 

Érdekes adalék még, hogy egy korábbi fejlesztő beszámolója alapján már csak azért is el kell készíteni, mert a Ubisoft megállapodást kötött a szingapúri kormánnyal, melynek értelmében nem csak hogy új dolgozókat kellett alkalmaznia, de eredeti ötleteket is kénytelen szolgáltatni a következő években. Ezért nem tehetik meg, hogy lemondanak a projektről.

A cikk a következő oldalon folytatódik!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)