Hirdetés

A GenZ-t már nemhogy a hagyomás tévézés, de már a streaming sem érdekli

|

A streaming ettől függetlenül még növekedésben van, de a tradicionális tévézés haldoklik. Magyarországon nyilván lassabban.

Hirdetés

Egy friss kutatás szerint a Z generáció majdnem fele már nem a hagyományos tévét vagy a fizetős streamingplatformokat választja elsődleges szórakozási forrásként, hanem a YouTube-ot és a rövid videós platformokat, például a TikTokot.

A Technology & Media Outlook 2026 című jelentés - amit az Activate Consulting vezérigazgatója, Michael Wolf mutatott be a Wall Street Journal Tech Live konferenciáján -  szerint a Gen Z 43%-a már ezeken a platformokon fogyasztja a legtöbb médiát és hírtartalmat.

A tanulmány szerint egyre népszerűbbek az úgynevezett "mikrodrámák" is, amik valójában 1-2 perces, rövid, sorozatszerű videók, amelyek egy folytatásos történetet mesélnek el. Az Egyesült Államokban már 28 millió felnőtt néz ilyen tartalmakat, közülük több mint a fele 18-34 éves. A felmérésből az is kiderül, hogy a következő években az internetes és médiabevételek világszerte 388 milliárd dollárral nőhetnek 2029-ig, miközben a hagyományos televízió nézettsége drámaian csökken. A tévénézés napi ideje átlagosan 1 óra 17 percre eshet vissza, míg a streamingtartalmaké 4 óra fölé nőhet.

Hirdetés

Ennek hatására az előrejelzések szerint a streamingpiac (beleértve az előfizetéses és reklámbevételeket is) évente 18-19%-kal növekedhet, míg a hagyományos tévécsatornák bevétele 4-6%-kal csökkenhet évről évre. Az Activate elemzése szerint az emberek ma már egyfajta "32 órás napot élnek", azaz annyi multitaskingot végeznek online, hogy a médiatartalmak fogyasztása gyakorlatilag meghaladja a nap 24 óráját. Egy átlagos felhasználó napi több mint 13 órát tölt valamilyen médiafogyasztással, legyen az Instagram, TikTok, YouTube vagy X.

A trendekhez igazodva olyan nagyvállalatok is új irányokat keresnek, mint az Amazon, amely egyre több saját videós tartalmat fejleszt, vagy a Spotify, amely a zenén túl most már hangoskönyvekkel is bővíti szolgáltatását.

A számok alapján úgy tűnik, a Z generáció végérvényesen átírja a médiafogyasztás szabályait és a jövőben a rövid, pörgős, közösségi platformokra szabott tartalmak uralhatják a piacot.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)