Hirdetés

GS Évértékelő | A legrosszabb játékok és legnagyobb csalódások 2025-ben

|

Volt okunk idén szomorkodni, idegeskedni, aggódni és felháborodni, de ez a tíz esemény olvasztotta le rólunk a civilizáció vékony mázát 2025-ben.

Hirdetés

Kicsit aggasztó, hogy mennyire otthon érzem magam az intézményesített felháborodott fikázásban, de engedtessék meg, hogy megemlékezzünk 2025 legkomiszabb dolgairól, amiknek a nagy részét véletlenül mind a mesterséges intelligencia hajtja.

Csináltunk már nektek egy csomó toplistát, beszélgettünk a legjobb és legrosszabb filmekről, ajánlottunk nektek csodálatos sorozatokat és sorra vettük az év legjobb független játékait is, nehogy esetleg valami kimaradjon.


Ma viszont felhőkre ordibáló öregemberré változunk és felelevenítjük a sok szempontból botrányos 2025-ünk legrosszabb, legfelháborítóbb, legkellemetlenebb vagy leginkább aggodalomra okot adó pillanatait.

10 Felvásárolták az EA-t a szaúdiak

Vagy ahogy tanult kollégám, Hunter beírta a közös jegyzetbe: "a kibaszott szaúdiak". Itt a politikai korrektség mezsgyéjén egyensúlyozva mindenképpen megjegyeznénk, hogy nem Szaúd-Arábia jámbor népével van a problémánk, hanem inkább azzal, hogy a kétes hírnevű hercegükhöz köthető befektetői csoport bekebelezte az Electronic Artsot. Ha esetleg a tőzsdéről kikerülő EA-t nem darabolja fel és adja el vagy állítja a földbe a 93,4%-át birtokló csoport, akkor sem különösebben rózsás a helyzet, mert a PIF az eddigi bizonyítékaink alapján nem barátja az úgynevezett diverz művészetnek és a szaúdi milliárdok bizony kötöttségekkel járnak, ahogy azt Dave Chapelle-ék is jól tudják.

Bárhogy is állsz a diverzitás kérdéséhez, abban szerintem megegyezhetünk a kreativitás akkor szárnyal igazán, ha szabad és a Washington Post újságíróját, Jamal Khashoggit ÁLLÍTÓLAG megölető, majd feldaraboltató szaúdi herceg nem tűnik annak a szabadságszerető fajtának.

Ennek ellenére Andrew Wilson, egy megnyugtató emailt azért kiküldött a mindenki@olajpénz.comra, és biztosította a dolgozókat, hogy

"az EA alapértékei és a játékosok, illetve rajongók iránti elkötelezettsége változatlan marad"

Nos, sok sikert, Andrew.

9 A Rockstar balhé

Nyilván mindenkinek a GTA VI újabb csúsztatása fáj a legjobban, pedig történt még valami idén a Rockstar háza táján, ami valahol még szomorúbb.

Ha esetleg lemaradtatok volna róla, pár hónapja a Rockstar kirúgott 30-40 embert a brit és kanadai stúdióitól. Az elbocsátott fejlesztők, a helyi szakszervezetek és támogatóik szerint a döntés valójában egy szakszervezet-ellenes lépés volt, amit ennek megfelelően tüntetések követtek a cég skóciai irodái előtt. A Rockstar azonban már akkor is határozottan cáfolta ezt, és azt állította, hogy a munkaviszony megszüntetésére bizalmas, még meg nem jelent játékokkal kapcsolatos információk kiszivárogtatása miatt került sor.

Az egyik kirúgott dolgozó elmondta, hogy valóban volt egy zárt Discord-szerver, ahol a szakszervezetbe tömörülni vágyó emberek beszélgettek annak szervezőivel, de állítása szerint nem esett szó a Grand Theft Auto 6-ról. A Rockstar köti az ebet a karóhoz, azonban a Független Munkavállalók Brit Szakszervezete szerint a vállalat legutóbbi közleménye ellentmondásokkal teli, és tudatos félrevezetésre épül. A szervezet úgy látja, hogy a cég több, egymással nehezen összeegyeztethető indokot sorolt fel az elbocsátások magyarázatára, miközben a dolgozók magánjellegű fórumokon folytatott beszélgetéseit igyekszik kiszivárogtatásként beállítani. 

De igen, csúszik a GTA 6.

8 A Call of Duty: Black Ops 7 semmilyensége

A Call of Duty nagyon rosszkor döntött úgy, hogy egy lépéssel sem akar eltávolodni a középszertől. Abban az évben, amikor hatalmasat gurít a Battlefield és a semmiből előbújik az Arc Raiders, nem volt különösebben jó ötlet egy minden szempontból semmilyen Call of Dutyt kihozni. A Black Ops 7 nem sértően borzalmas, de teljes biztonsággal pályázik a Meh of the Year díjára, amit tényleg annak a ritka játéknak tartunk fent, ami hatalmas csinnadratta közepette Az Év Egyik Játéka lett csak. 

Az Activision is érzi a szarszagot, mert állítólag le is állnak évenkénti megjelenésekről, körülbelül 10 évvel azután, hogy ez már időszerű lett volna. Hadd sokkoljalak titeket számokkal. Idén CSAK a Steamen 17 ezer játék jelent meg. Ahhoz, hogy ezek közül bármennyire is ki tudjál tűnni valamit muszáj domborítani, mert már a játékosok olyan szabadidejére licitálsz, ami valójában nincs is. 

Hirdetés

7 A Bungie marathoni vergődése 

Jaj, ez nekem egy személyes fájdalom, mert nagyon szeretem a Bungie-t és nagyon rossz nézni, ami az utóbbi években velük történik. Azt pedig végképp nem szívesen követtem végig, ahogy az ipar egyik legnagyobb hatású és legnagyobb múltú stúdiójának új játéka az első trailerével fullad teljes érdektelenségbe.

Vissza is ment a Bungie a tervezőasztalhoz, hogy pár napja kiadjanak egy új videót, amiben igyekeznek egy kicsit ügyesebben megmagyarázni, hogy mi is az a Marathon és miért kellene, hogy ez bárkit érdekeljen. Most kiderült, hogy van úgynevezett lore a PvPvE extraction shooterükben, 40 euró lesz és márciusban érkezik, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy a Concord sorsára jut majd. Én őszintén remélem, hogy megtalálja majd a közönségét, mert a Bungie azért ritkán csinál szart.

6 Az FBC: Firebreak úgy általában

Itt most a jó Chavaliert kérném meg, hogy szomorkodjon egyet a Control multiplayer spin-offján, mert én már a Controlt sem értettem.

Nem először fogalmazódik meg bennem, hogy vajon hány bukást kell még katasztrófaturistaként végignéznünk, mielőtt a világot csak számok és Excel-táblák formájában látó vezetők ráébrednek, hogy rettenetes ötlet multiplayer játékot készíttetni olyan csapatokkal, amelyek fennállásuk óta kizárólag single-player élményekkel örvendeztették meg a gamertársadalmat. A BioWare Anthemje, az Arkane Austin Redfallja és a Rocksteady Suicide Squad Kill the Justice League-je elrettentő példaként kellett volna hogy lebegjen a Remedy döntéshozóinak szemei előtt is, ám a finnek úgy gondolták, hogy majd ők megmutatják, hogy kell ezt jól csinálni. Ráadásul még kiadói nyomás sem volt rajtuk, önként és dalolva sétáltak bele a csapdába, aztán pedig pontosan az történt, amit várni lehetett: alighogy kilépett az ajtón, pofára is esett az FBC: Firebreak, pedig egyenesen a Game Pass és a PlayStation Plus katalógusában debütált. A Remedy megtanulhatta, hogy a markáns vizuális stílus és az egyedi hangulat pont nem azok a faktorok, amelyek miatt egy napnál tovább maradnak a játékosok egy multis címben, nekik szórakoztató gameplay loop kell, és hogy úgy érezzék, folyamatosan jutalmazza őket a játék, vagy - és ez a rosszabb - attól tartsanak, hogy ha csak egy napot is kihagynak, lemaradnak valami klassz dologról. 

Becsületére legyen mondva, a stúdió nem engedte el a játék kezét, frissítésekkel igyekszik visszaépíteni a közösséget, de az is ritka, hogy a kudarc személyi következményei nem magukat a fejlesztőket érintették, hanem Tero Virtala ügyvezetőt, aki közös megegyezéssel távozott, átadva helyét a Remedy társalapítójának és legnagyobb részvényesének, Markus Mäkinek.

A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)