Hirdetés

Blu-ray vs HD DVD - kivárásra játszunk?

|

A Blu-Ray és a HD DVD formátumok közötti csata még korántsem ért véget, a legtöbb felhasználó pedig kivárásra játszik.

Hirdetés

Senki sem gondolta, hogy a formátumok háborúja hamar eldőlhet, de a legújabb elemzések szerint a vetélkedés sokkal tovább tarthat, mint vártuk. Mindkét versenyzőnek megvannak ugyanis a saját előnyei és hátrányai, a mögöttük álló cégek pedig dollármilliókat nem kímélve próbálják a vásárlóknak bebizonyítani, hogy az ő termékük az igazi.



A Toshiba és az NBC összefogásának köszönhetően hamarosan érkezik a Sunday Night Football HD DVD kiadása, amit 125 másik cím követ majd. A PC-s piac meghódítására tett kísérletek is új erőre kapnak az Acer-el kötött megállapodásnak hála, az új Aspire 5920 laptop már beépített HD DVD meghajtóval kerülhet piacra. A harcot egyelőre még a Sony vezeti 55%-os részesedéssel a Toshiba 43%-ával szemben, de ha egy közelebbi pillantást is vetünk a piacra, hamar kiderül, hogy a helyzet egyáltalán nem olyan rózsás, mint ahogy az óriáscégek azt beállítják.



2006 végén még mindkét formátum remek eredményeket produkált, heti átlagban közel 70 000 Blu-Ray és 43 000 HD DVD lemezt adtak el. A gyártók által közölt legutolsó adatok azonban komoly mértékű visszaesést mutatnak: a Sony már csak 35 000, a Toshiba pedig 20 000 példányt tudott értékesíteni május közepén. Érdekesség, hogy PC fronton a Toshiba az erősebb, a meghajtók 62,7%-a tőlük kerül ki.



Miközben mindkét gyártó a saját igazát szajkózza, egy hollandiai nemzetközi konferencián Jim Bottoms egy elég sötét jövőképet vázolt fel. Véleménye szerint, ha az elkövetkezendő másfél évben egyik formátum sem lesz egyeduralkodó, azt mindkét versenyző komolyan megsínyli majd. Más elemzők szerint azonban továbbra is kiélezett marad a harc, és 2011-re a Blu-Ray 60%-os részesedést tudhat majd magáénak az Egyesült Államokban.



Okosak persze most még nem lehetünk, hiszen a gyártók továbbra is igyekszenek nyerő pozícióba kerülni. A Sony megegyezést kötött a Target és Blockbuster cégekkel, a Toshiba pedig elsősorban arra lehet büszke, hogy elcsábították a Paramountot a HD DVD-hez. Végezetül persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a teljes piacnak egyelőre csak nagyon apró részét teszik ki a következő generációsnak kikiáltott formátumok. A Happy Feet március végén produkált négymilliós összeladása mellett valósággal eltörpülnek a next-gen lemezekről fentebb ismertetett adatok.

 

 

hd-dvd-share.jpg

 

Milyen HD lemez lejátszót szeretnél inkább venni?

(A Toshiba felmérése)

 

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)