Meglepő, de immár hivatalosan is eljutottunk oda, hogy VR-játékokat lehet játszani anélkül, hogy a játékos fejére egyetlen pillanatra is rákerülne a headset. A PortalVR 2.0 megjelenésével a Meta Quest tulajdonosok egy teljesen új felhasználási módot kaptak, amely gyökeresen átalakítja a virtuális valóságról alkotott eddigi képet.
A fejlesztő, Fodor Gábor bejelentése szerint az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a Questet egy PC-hez csatlakoztatva, az asztalon hagyva használjuk, miközben a SteamVR játékok hagyományos monitoron futnak. A headset ebben az esetben nem kijelzőként működik, hanem mozgáskövető egységként, a Quest kontrollerek pedig továbbra is teljes értékű vezérlőként szolgálnak.
A rendszer működéséhez a Questet fejlesztői módba kell kapcsolni, majd kábellel a számítógéphez kötni. Így a headset folyamatosan biztosítja a mozgáskövetést anélkül, hogy viselni kellene. A kamera mozgatását többféleképpen lehet megoldani, akár webkamerás arckövetéssel, akár a kontrollerek érintőfelületeivel, így a játékos döntheti el, miként szeretne nézelődni, fordulni vagy "belehajolni" a térbe.
A PortalVR 2.0 külön érdekessége a 3D kijelzők támogatása. Az alkalmazás együttműködik például a Samsung Odyssey 3D autosztereoszkópikus monitorával és a Leia 3D megoldásaival is, vagyis megfelelő hardverrel akár térhatású képet is kaphatunk szemüveg vagy headset nélkül. A fejlesztő szerint olyan játékok is gond nélkül futtathatók ebben a módban, mint a Beat Saber, miközben a teljes élmény a monitoron jelenik meg.
Az egész megoldás leginkább egy modern, VR-alapú Wii-re emlékeztet: a mozgás megmarad, a sisak kényelmetlensége viszont eltűnik. Bár a klasszikus VR-élményt nyilván nem váltja ki teljesen, a PortalVR 2.0 egyértelműen új irányt mutat, és könnyen lehet, hogy sokaknál épp ez teszi majd igazán vonzóvá a virtuális valóságot.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!