A Sony hivatalosan is bejelentette új belsős fejlesztőcsapatát, a teamLFG névre keresztelt stúdiót, amely egy "ambiciózus" többjátékos projekten dolgozik. A PlayStation Blogon megjelent bejegyzés szerint a stúdió eredete a Bungie-nál (a Destiny és a közelgő Marathon fejlesztőjénél) keresendő, és a csapat jelenlegi munkája egy inkubációs projekt, amelyet még a Bungie égisze alatt indítottak el, de most önálló formát öltött.
A teamLFG neve az online játékos közösségekből ismerős Looking For Group (LFG) rövidítésből ered, ami már előre jelzi: a közösségépítés, a barátságok és az együtt játszás élménye központi szerepet kap a csapat elképzeléseiben. A stúdió első játéka egy csapatalapú akciójáték lesz, amely olyan műfajokból merít inspirációt, mint a verekedős játékok, platformerek, MOBÁ-k, élet-szimulátorok és - mint fogalmaztak - "béka típusú játékok". A cél egy könnyed, humoros világ megalkotása egy új, mitikus sci-fi univerzumban, ahol a játékosok nemcsak egymás ellen, hanem egymásért is játszanak majd.
"Azt szeretnénk, ha a játékosaink izgatottan lépnének be, tudva, hogy a barátaik már ott lógnak online"
- írja a stúdió.
"Azt akarjuk, hogy a játékosok felismerjék egymást, hogy mítoszokat és mémeket gyártsanak saját meccseikből. Azt szeretnénk, hogy emlékezzenek arra az egy mozdulatra, ami megváltoztatta az egész játék menetét. Nálunk ez a jó cucc."
A teamLFG nem titkolja: élő szolgáltatású (live service) játékról van szó, amit a közösséggel együtt akarnak fejleszteni, például korai hozzáférésű tesztelésekkel. A visszajelzések alapján kívánják folyamatosan formálni a játékot nemcsak a megjelenés előtt, hanem utána is, éveken keresztül.
Ez utóbbi azonban nem aratott egyöntetű sikert a PlayStation-rajongók körében. Bár a Helldivers 2 minden várakozást felülmúlt, és 12 hét alatt több mint 12 millió példány kelt el belőle, a Sony élő szolgáltatású stratégiája eddig komoly kudarcokat is termelt. A Concord óriási bukás lett, pár hét után leállították, fejlesztőstúdióját bezárták. Korábban a The Last of Us többjátékos változata is törlésre került, és idén további két élő szolgáltatású játék (egy God of War és egy Bend Studios-projekt) is a kukában végezte.
A teamLFG játéka a Bungie átszervezése során különült el, miután a stúdió komoly létszámleépítéseken ment keresztül - 2023-ban 100, 2024-ben további 220 munkatárstól váltak meg. A projekt ekkor kapott zöld utat, és a jelek szerint Sony erős támogatását élvezi, akik új irányt keresnek az élő szolgáltatású játékok területén.
A Bungie azóta már bejelentette a Marathon című extraction shootert, és tisztázta a Destiny 2 jövőjét, amely a hírek szerint nem kap harmadik részt, és egy tervezett spin-off, a Payback is törlésre került. A teamLFG előtt tehát komoly kihívás áll: a Sony reményei szerint ez a projekt lehet az, amely valóban új közösségi lendületet ad a PlayStation live service törekvéseinek. Az első kézzelfogható részletekre azonban még várni kell.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!