A Take-Two Interactive vezérigazgatója, Strauss Zelnick a CNBC-nek adott interjúban nyilatkozott a videójáték-ipar jelenlegi irányairól, különös tekintettel a konzolok és a PC közötti egyensúlyra. Zelnick szerint a piac egyértelműen a PC felé mozdul, és az üzleti modell is a nyitott rendszerek irányába tolódik.
"Úgy gondolom, a jövő a PC felé tart, és az üzleti lehetőségek is egyre inkább nyitott platformokon bontakoznak ki"
- mondta. Ugyanakkor leszögezte, hogy a konzoljátékok élménye - a nagy képernyős, hosszú órákon át élvezhető, komplex, gazdag történettel rendelkező játékok - továbbra is megmarad, és sosem tűnik el teljesen a piacról.
Zelnick gondolatai egybeesnek a legújabb iparági trendekkel. A Valve bejelentette a Steam Machine konzolt, amely lehetővé teszi a Steam-játékok tévén történő élvezetét, miközben a Microsoft és az Xbox is egyre inkább a PC-k felé nyit, például a Game Pass szolgáltatáson keresztül. Ez a lépés azt mutatja, hogy a nagy kiadók felismerik a PC sokoldalúságát és a nyitott ökoszisztémákban rejlő lehetőségeket.
Érdekes módon a Take-Two legnagyobb közelgő címét, a Grand Theft Auto 6-ot egyelőre nem jelentették be PC-re. A vállalat korábbi gyakorlata szerint a GTA 5 PC-re való megjelenése két évvel a konzolos debütálás után történt. Ez azt jelzi, hogy bár a PC iránti fókusz erősödik, a konzolos élmény továbbra is stratégiai jelentőségű marad a kiadó számára.
Zelnick véleménye rámutat arra is, hogy a konzol nem csupán egy eszközt jelent, hanem egy jellegzetes játékélményt: a gazdag történetvezetéssel, részletes világokkal és hosszú játékmenettel rendelkező címek élvezetét. Ez a kettősség - a nyitott PC-platformok és a klasszikus konzoljáték-élmény - formálja a videójáték-ipar jövőjét, és valószínűleg meghatározza a Take-Two stratégiai irányvonalát az elkövetkező években.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!