Hirdetés

Star Wars Battlefront II - az EA nem hajlandó lemondani a mikrotranzakciókról

|

Amikor azt mondták, hogy csak ideiglenesen tűnik el a rendszer a játékból, bizony komolyan is gondolták a dolgot.

Hirdetés

Nemrég beszámoltunk arról, hogy Blake Jorgensen, az Electronic Arts pénzügyi igazgatója a Credit Suisse Technology, Media & Telecom konferencián megpróbálta megindokolni, miért is kellett törölni a Visceral Games Star Wars játékát. Nos, Jorgensen más érdekességeket is elárult a rendezvényen. 

Hirdetés

Jorgensen elmondta, az EA továbbra sem felejtette el a mikrotranzakciók gondolatát. Arra a kérdésre, hogy mikor lehet majd újra valódi pénzért loot boxokat vásárolni a Star Wars Battlefront II-ben, azt felelte, még nem született erről konkrét döntés. Teljesen egyértelmű tehát, hogy az EA csak a rendszer átdolgozásán fáradozik, de nem akarja azt teljesen törölni a játékból. Jorgensen szerint jelenleg folyamatosan figyelik, hogyan játszanak a Star Wars Battlefront II vásárlói, és ki szeretnék deríteni, melyek azok a mikrotranzakciós megoldások, amelyek esetleg érdekelnék a játékosokat, és melyek hagyják őket teljesen hidegen. Elmondása alapján mindebből, valamint a játékosközösség visszajelzéseiből rengeteg információt gyűjtenek és sokat tanulnak. 

A kellemetlenebb kérdések sem kerülték el a pénzügyi igazgatót, ugyanis volt, aki afelől is érdeklődött, miért nem látta előre az EA a loot box botrány érkezését. Jorgensen válasza erre az volt, hogy tesztelték a mikrotranzakciós rendszert, de nem fordítottak rá elegendő időt, így nem is mérték fel pontosan a játékosok várható reakcióit. Ehelyett inkább arra koncentráltak, hogy rendesen fusson a bétateszt, amelyben játékosok milliói vettek részt. Szerintem mondjuk fordíthattak volna időt erre is, de ők tudják.

Végül Jorgensen is elismerte, hogy azért kapcsolták le a mikrotranzakciós rendszert, mert a játékosok pay-to-win megoldást láttak benne. Jorgensen meglátása szerint kétféle játékos van: egyeseknek több idejük és kevesebb pénzük, másoknak pedig sok pénzük és kevés idejük van, az EA pedig közöttük szeretett volna egyensúlyt teremteni. Más kérdés persze, hogy ez mennyire sikerült nekik. 

Jorgensen azzal zárta mondandóját, hogy az elmúlt időszak eseményei remek tanulságul szolgáltak a cég számára, a megszerzett tapasztalatokat pedig kamatoztatni is fogják a jövőben, folyamatosan hallgatnak majd a vásárlókra, nem csak a fejlesztési időszak alatt, hanem játékaik megjelenése után is. Olyan játékokat szeretnének letenni az asztalra, amelyek évekig pörögnek majd, nem csak pár hónapon át (elvégre a játék egy szolgáltatás, ugyebár). Jorgensen rávilágított, a loot boxok azért érkeztek meg, mert kidobták a fizetős DLC-ket. Ha az egyik üzleti modellt kukázták, akkor be kellett rakni helyette egy másikat, ami pótolja az így keletkezett veszteséget. 

Én mindenesetre nem hiszem, hogy mindez bárkit is megnyugtatna, jó eséllyel az EA részvényeseit sem. Szerintem, ha megint új modell mellett kell dönteni, akkor jó megoldás lehetne a kizárólag kozmetikai extrákat tartalmazó csomagok bevezetése, de ehhez elvileg elég vaskalaposan áll hozzá a Disney. Persze, ne rohangáljanak rózsaszín rohamosztagosok, de azért bőven akad a kánonban is alapanyag egy ilyen megoldáshoz. Ti mit gondoltok, hogyan oldatná meg az EA a legkulturáltabban a kialakult helyzetet? 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)