Hirdetés

Nagyot nőtt a PC-s játékok piaca, miközben a konzolos játékoké egy helyben toporog

|

2023-ban a mobiloknak is kevesebb babér termett a videojáték-iparban.

Hirdetés

Lényegesen erősebb volt a 2023-as esztendő játékfelhozatal tekintetében az azt megelőzőnél, tavaly ugyanis a teljesség igénye nélkül olyan alkotások láttak napvilágot, mint a Baldur's Gate 3, a Hogwarts Legacy, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, a Marvel's Spider-Man 2, a Starfield, az Alan Wake 2, a Resident Evil 4 remake, a Dead Space remake, a Mortal Kombat 1, a Street Fighter 6, a Diablo IV, a Star Wars: Jedi, vagy a Final Fantasy XVI.

Mindez a piacelemzéssel foglalkozó Newzoo statisztikái szerint összességében növekedést eredményezett, 182,9 milliárd dollárról 183,9 milliárdra de ha jobban megkapargatjuk a felszínt, akkor láthatóvá válik, hogy nem mindegyik szegmens teljesített jól.

Hirdetés

Meglepő módon nemcsak a böngészőből futtatható játékok forgalma esett vissza (-16,9%), de a mobiljátékokból is kevesebb bevétel (-2,1%) folyt be 2023-ban, ezzel szemben a PC remek formában van (+8,4%), míg konzolfronton annyira minimális a növekedés (+0,3%), hogy inkább stagnálásról beszélhetünk. Az utóbbira magyarázatként szolgál, hogy a játékosok tekintélyes hányada a legnépszerűbb szolgáltatásalapú címeket nyúzza, emellett nincs se idejük, se igényük másra, mi több, a generációváltást sem érzik szükségesnek, amíg a Fortnite, az Apex Legends, a Roblox, a Minecraft, a GTA Online és társai vígan elfutnak PS4-en és Xbox One-on.

Bár a PC, mint játékplatform 2023-as teljesítménye impozáns, nem szabad elfelejteni, hogy 39,6 milliárdos bevételével még mindig csak a harmadik a sorban, mivel ugyanebben az időben 52,4 milliárd dollár értékben találtak gazdára konzolos játékok, miközben a mobilos költés elérte a 89,9 milliárd dollárt. A két legnagyobb felvevőpiac az Egyesült Államok (46,7 milliárd dollár) és Kína (44,6 milliárd dollár), míg a leggyorsabban a fejlődő országokban növekszik a forgalom mértéke (Afrikában és a Közel-Keleten 4,6 százalékkal, Latin-Amerikában 2,2 százalékkal).

Ami pedig a jövőt illeti, a Newzoo úgy számol, hogy 2026-ra a videojáték-forgalmazás volumene elérheti a 207 milliárd dollárt.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)