Hirdetés

Mennyit fizet a Microsoft, hogy a kiadók és fejlesztők betegyék játékaikat a Game Passbe?

|

Egyes játékok annyiba kerülnek, hogy az árukból egy új, teljes értékű cím fejlesztését is finanszírozni lehetne.

Hirdetés

Nem múlhat el úgy nap, hogy valaki ne kérdőjelezné meg a Game Pass, mint üzleti modell fenntarthatóságát. A héten például Christopher Dring, a GameInformer volt szerkesztője, a The Game Business társalapítója azt állította, hogy tudomása szerint a Microsoft havidíjas szolgáltatása csak úgy lehet nyereséges, ha nem számolják bele a házon belül készült, sem a redmondiak kiadói támogatását élvező, külsős fejlesztésű címek költségeit. Nem sokkal később viszont újfent a saját forrásaira hivatkozva korrigált, mondván Phil Spencerék figyelembe veszik a Game Pass miatt elvesző eladásokat is, tehát ebből következőleg a szolgáltatás mégis csak nyereséggel üzemel.

Akár így van, akár nem, az kétségtelen, hogy a Microsoftnak rengeteg pénzébe kerül a több mint 400 játékot számláló katalógus folyamatos tartalmi utánpótlásáról gondoskodni. Ezt egy korábbi Microsoft-vezető, Iain MacIntyre alá is támasztotta, aki több száz megállapodást ütött nyélbe az évek során.

Hirdetés

A LinkedInen közzétett bejegyzése szerint szerint az Xbox Game Pass tartalmi megállapodásainak költségei esetenként meghaladják az 50 millió dollárt. Igen, ötven milliót egyetlen címért, ami hónapokra bekerül a kínálatba. Ekkora összeget, ami már az AAA kategóriás büdzsék szintjét karcolgatja, vélhetően csak a legnagyobb címekért fizettek a redmondiak.

A bevételi oldal nem kevésbé masszív: a 34 milliós előfizetői bázis konzervatív becslések szerint is havi 340 millió dolláros bevételt jelent, és ez az adat még a 2024 februári állapotot tükrözi. Minden jel szerint a növekedés azóta sem állt meg, különösen a PC-s Game Pass és a felhőalapú játékstreaming terén, amelyek több régióban már a konzolos játékidőt is túlszárnyalták.

Miközben a kisebb, induló stúdiók örömmel lélegeznek fel a Game Pass korai finanszírozási védőhálójának köszönhetően, egyre több elemző és kiadó figyelmeztet arra, hogy a játékok "bérbe adása" hosszú távon erodálhatja a játékok értékét. Emellett a Circana egy másik veszélyre is figyelmeztet: adatai szerint szerint a játékosok egyre kevésbé hajlandóak fizetni új címekért, sokuknak bőven elég, hogy ingyen elérhető a Fortnite, a Roblox és a többi free-to-play nagyágyú, másra nincs is szükségük.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)