A GameStop meglehetősen markáns kiejelntést tett:
"The Console Wars are over."
Vagyis véget értek a konzolháborúk. A rövid, pimasz poszt az X-en hamar elérte célját, hiszen a '90-es és 2000-es évek játékosai azonnal felkapták a fejüket. A poén persze nem véletlenül most lett elcsattintava: az első Halo, amely egykor az Xbox-exkluzivitás szimbóluma volt, hamarosan megjelenik PlayStationre is, így a legendás platformháború egyik utolsó bástyája is ledőlt.
A poszt tökéletesen illik GameStop új marketingirányába, amely az önironikus, közösségi poénokra épít. A cég ezzel egyszerre gúnyolódik a múlt fanatikus rajongóin és reflektál a jelen realitására: ma már nem feltétlenül az exkluzívok döntik el, ki melyik konzolt veszi meg, hanem az, hogy kinek melyik ökoszisztéma kényelmesebb. A crossplay, a többplatformos megjelenések és a streaming-szolgáltatások világában a konzolválasztás inkább praktikus döntés, mint hűségi eskü.
A GameStop mostanra tökélyre fejlesztette a közösségi trollkodást: a rövid üzenet után beindult a mémgyár, és a kommentek között nosztalgikus Xbox- és PlayStation-hívők csaptak össze újra, immár (nagyrészt) csak viccből. A cég pontosan tudta, mit csinál, hiszen az "örök" vita felélesztésével nemcsak nevetést váltott ki, hanem figyelmet is, ami üzletileg sem jön rosszul.
A bolthálózat ugyanis az utóbbi hónapokban látványosan próbálja visszahozni a régi gamer-kultúra hangulatát: újraindították az éjféli premierjeiket, exkluzív termékeket kínálnak, és bolti versenyeket szerveznek. Át akarják adni azt az üzenetet, hogy a játék még mindig közösségi élmény, nem csak online történik, és a GameStop szeretne újra ennek a központja lenni.
A régi fórumháborúk korszaka persze nem tér vissza, de a rajongók most egy pillanatra újra átélhették azt, amikor a Halo vs. God of War viták egész éjszakákat raboltak el az ember életéből. A GameStop pedig bebizonyította, hogy a konzolháborúknak talán tényleg vége, de a jó poénokra és a közös nosztalgiára még mindig van igény. Ezekre remélhetőleg lesz is.