2026-ban a Halo franchise visszatér oda, ahol minden elkezdődött: a legendás Combat Evolved kampánya teljesen megújul egy modern remake formájában Halo: Campaign Evolved címmel, és ahogyan azt sejteni lehetett, nemcsak az Xbox Series X és Series S konzolok közönsége, valamint a PC-s tábor élheti át Master Chief első kalandját, hanem azok is, akik a PlayStation 5 mellé tették le voksukat. Természetesen a Game Passbe is bekerül, méghozzá rögvest a megjelenés napján.
A projekt nem egy egyszerű ráncfelvarrás: a Halo Studios az Unreal Engine 5 erejét hívta segítségül, hogy a 25 éves sorozat esszenciáját a mai elvárásokhoz igazítva kelthesse új életre. A fejlesztők célja, hogy megőrizzék mindazt, ami miatt a Halo 2001-ben forradalmasította az FPS műfajt, miközben a modern technológia és a két és fél évtizednyi közösségi visszajelzés segítségével új dimenziót adnak az élménynek. A teljesen újraépített kampány 4K-s látványvilággal, friss animációkkal, újraszinkronizált párbeszédekkel és áthangszerelt zenékkel várja a játékosokat, de lesznek teljesen új történeti szálak és három vadonatúj küldetés is. Az ikonikus fegyver- és járműarzenál a sorozat későbbi epizódjaiból is merít - most először például a játékosok kezükbe vehetik az energiapengét, vagy el is lophatják a Covenant Wraith tankot.
A kooperatív játékmenet szelleme is visszatér: konzolon marad a kétfős osztott képernyő, online pedig akár négyen is belevághatunk a harcba, platformtól függetlenül. A stúdió külön figyelmet fordított arra, hogy minden újítás természetesnek hasson - nem puszta modernizálásról van szó, hanem az eredeti élmény hű továbbgondolásáról. Klasszikus példaként a The Library pályát említik, ahol a korábbi monoton szakaszokat finomították, új párbeszédekkel és részletesebb környezeti történetmeséléssel gazdagítva.
A Halo Studios nemcsak vizuálisan építi újra a játékot, hanem a játékmenet mélyére is nyúl: a régi kódok és rendszerek szolgálnak alapul, így a mozgás, a fegyverhasználat és a mesterséges intelligencia mind megtartja azt a különleges "Halo-érzést", amit a rajongók ismernek és szeretnek. Mindezt az Unreal Engine 5 fotorealisztikus megjelenítése és modern fizikai rendszerei emelik új szintre. Az új változat rekordmennyiségű koponyát is tartalmaz majd, amelyeket megtalálva a kampányt eddig nem látott mértékben szabhatjuk személyre - a bátrabbak akár pokoli nehézségű kihívásokat is vállalhatnak.
A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy a cél nem az eredeti játék leváltása, hanem annak újjáértelmezése, hogy új játékosok is megtapasztalhassák azt a varázst, amit a Halo 25 évvel ezelőtt hozott az Xboxra. A közösségi visszajelzések ma is kulcsfontosságúak, a Halo Insider program és a világversenyekre vitt játéktesztelés egyaránt formálják a fejlesztést. A stúdió ígérete szerint a Halo: Campaign Evolved egyszerre lesz megható visszatekintés és friss belépő a jövőbe - egy játék, amely újra átélhetővé teszi azt az érzést, amikor először találkoztunk a legendával.
Ahogy a projekt vezető producere, Damon Conn fogalmazott:
"Nem akarjuk újraírni a Halo örökségét - azt szeretnénk, hogy még mélyebben elmerülj benne, mint valaha. Ez a Halo mindenki számára."
A Halo: Campaign Evolved 2026-ban érkezik, és a franchise történetében ez lesz az első alkalom, hogy egy Halo-játék rivális konzolon is elérhető lesz. A rajongók öröme ugyanakkor mégsem lehet teljes, mert hiányzik egy fontos adalék: a multiplayer. Ezt Conn azzal indokolta, hogy a kampányra fókuszálva minden figyelmüket a klasszikus Halo atmoszférájának és érzelmi tónusának megragadására fordíthatták, azokra az elemekre, amelyeknek köszönhetően ikonikussá vált.
A Halo jövőjébe vezető út első állomásaként pedig azért tértek vissza az eredeti kampányhoz, mert lehetőséget akartak adni azoknak a játékosoknak is a történet megértésére, akiknek eddig kimaradt az életéből a széria. Nem kétséges, hogy a PlayStation 5 táborára utalt ezzel.


