Hirdetés

Egy stúdió szerint játékot nem lehet kizárólag AI-jal fejleszteni, mert nem tudja pótolni az emberi tehetséget

|

A Keywords Studios nem feltételez, tapasztalatból beszél.

Hirdetés

A mesterséges intelligenciás szolgáltatásoknak már most is jelentős hatása van a társadalmunkra, hiszen az élet minden területén felbukkantak, a jövőben pedig még komolyabb mértékben fog támaszkodni rájuk az emberiség, sőt előbb-utóbb megkerülhetetlenek lesznek. Többek között a játékfejlesztésben is, ugyanis az egyre hosszabb ideig készített AAA-kategóriás alkotások esetében ez jelentheti a kulcsot a fejlesztési idő lerövidítéséhez. Jelenleg azonban még azon is fel van háborodva a játékosközösség, ha felmerül egy csapattal kapcsolatban, hogy AI segítségét is igénybe vette.

Muszáj lesz keretek közé szorítani a használatát, ahogyan azt az AI-hangok videojátékokban való használatával kapcsolatban is tették, de egy fejlesztőcsapat beszámolója alapján a mesterséges intelligencia amúgy sem válthatná fel teljes egészében a hús-vér munkatársakat. 

Hirdetés

A Game Developer beszámolója alapján a Keywords Studios a legutóbbi pénzügyi jelentésében elmondta, hogy megpróbált egy 2D-s videojátékot létrehozni kizárólag generatív AI segítségével. A kísérlet hat hónapig tartott, és rávilágított arra, hogy milyen területeken tud besegíteni a játékfejlesztési folyamatokba a mesterséges intelligencia, és hol van komoly lemaradásban.

A Keywords szerint az AI több mint 400 eszközt azonosított, értékelt, és felhasználta a legnagyobb potenciállal rendelkezőket, de végül a projekt részeként hét különböző játékfejlesztő stúdióból származó erőforrásokat kellett bevetni, mivel a mesterséges intelligencia nem tudta helyettesíteni az emberi tehetséget. A cég ezért a tapasztalatokra alapozva megállapította, hogy a játékfejlesztés nem működhet valódi emberek nélkül, és az AI csak egy újabb eszközként segíthet.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


"Az egyik legfontosabb tanulság az volt, hogy bár a generatív AI egyszerűsíthet vagy felgyorsíthat bizonyos műveleteket, a legjobb eredményeket és a szükséges minőséget csak a területük szakértői érhetik el, akik az AI-t új, hatékony eszközként használják a kreatív alkotói folyamat során."

Mivel egy kutatási projekt volt csak, ezért a Keywords nem adja ki nyilvánosan az említett 2D-s játékot, több információt nem is árult el róla. Az viszont biztos, hogy a stúdió nem ma kezdte az ipart, hiszen olyan videojátékok megvalósításából vette ki a részét, mint a Baldur's Gate 3, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vagy az Alan Wake 2, szóval érdemes odafigyelni a szavaira. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)