Hirdetés

Ez a remek indie játék az utolsó pillanatban veszítette el kiadóját, mégis talpra tudott állni

|

Napokkal a megjelenés után omlott össze minden a fejlesztők körül.

Hirdetés

A Bō Path of the Teal Lotus fejlesztői számára a játék megjelenése önmagában is komoly érzelmi hullámvasút volt, ám arra, ami ezután következett, semmi sem készíthette fel őket. Chris Stair, a Squid Shock Studios egyik alapítója éppen Kiotóban ünnepelte első indie játékuk bemutatóját a BitSummit fesztiválon, amikor értesült róla, hogy a kiadójuknál gyakorlatilag mindenki elveszítette az állását. Az a csapat, amely a megjelenés teljes logisztikáját, adminisztrációját és a kapcsolattartást vitte, egyik napról a másikra eltűnt.

A Humble Games kiadói részlege papíron ugyan továbbra is létezett, de 36 alkalmazottja elbocsátásával gyakorlatilag működésképtelenné vált. Stair számára ez nyilván mondani sem kell, sokkoló pillanat volt, hiszen egy közös belső kommunikációs csatornán látta, ahogy sorra tűnnek el azok az emberek, akikre hónapokon, sőt éveken át támaszkodott. A helyzet különösen nehéz volt számára, mivel korábban angoltanárként dolgozott, és a játékkiadás világa teljesen új terepnek számított.

A bizonytalanság nemcsak érzelmi húrokat pendített meg a lehető legrosszabb módon, hanem nagyon is gyakorlati kérdéseket vetett fel. A fejlesztők számára hirtelen nem volt egyértelmű, mi történik a kifizetésekkel, ki kezeli a konzolos platformokkal való kapcsolattartást, vagy egyáltalán kihez lehet fordulni egy egyszerű javítás ügyében. Bár a Steam felületéhez még hozzáfértek, szinte minden más kulcsfontosságú információ és kapcsolat a kiadóhoz kötődött, amely egyik napról a másikra elérhetetlenné vált.

Hirdetés

Visszatekintve Stairben máig ott motoszkál a kérdés, hogy vajon mennyivel lehetett volna sikeresebb a játék, ha a megszokott csapat végigvihette volna a megjelenést - nyilván ezt már sosem fogja megtudni sem ő, sem mi. Bár a Bō Path of the Teal Lotus végül jól szerepelt, nagyon pozitív értékeléseket kapott Steamen, és nemrég egy nagy, ingyenes frissítéssel is bővült, az élmény mély nyomot hagyott benne. A történtek pánikrohamokhoz és komoly kiégéshez vezettek, ami lelassította a későbbi fejlesztést is.

A Humble Games hátralévő feladatait végül egy külső tanácsadó cég vette át, de a fejlesztők számára ez már nem jelentette ugyanazt a biztonságot. Sokkal pozitívabb tapasztalat volt számukra az együttműködés a Good Games Group csapatával, amelyet korábbi Humble-vezetők alapítottak, és akik segítettek a novemberben megjelent Tanuki Kabuki frissítés elkészítésében.

A Bō esete jól rávilágít arra, hogy a játékiparban tapasztalható tömeges leépítések nemcsak az elbocsátott dolgozókat érintik súlyosan, hanem a fejlesztőket és magukat a játékokat is. Kapcsolatok szakadnak meg, nagyon fontos tudás vész el, és olyan megjelenések sérülhetnek, amelyek egy stabilabb iparági környezetben sokkal gördülékenyebbek lehetnének. Stair szerint ezt igazán csak az érti meg, aki már vitt végig egy játékmegjelenést, és pontosan tudja, mekkora terhet vesz le egy jó kiadó a fejlesztők válláról.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)