A Bethesda Softworks korábbi marketinges alelnöke, Pete Hines 24 évnyi szolgálat után hagyta ott a kiadót 2023-ban. Két és fél évtized alatt lehetősége volt megtapasztalni a cég eddigi összes életciklusát és mély betekintést kapott a játékipar működésébe. Erről beszélt a DBLTAP újságírójának egy hosszas interjúban, ahol hamar az előfizetéses modellek váltak a beszélgetés középpontjává.
Mielőtt bármibe beleásott volna, azt tisztázta, hogy már majdnem két éve visszavonult, így az infói már tévesek lehetnek. Ettől függetlenül egy "én megmondtam" kicsúszott a száján, amikor amikor a Microsoft elkezdett olyan változtatásokat eszközölni, melyeket ő megjövendölt évekkel ezelőtt.
"Az előfizetéses modell mostanság a legmenőbb megoldás, igaz? Nem vehetsz már csak úgy meg egy terméket. Amikor egy tartalomra koncentráló előfizetést erőltetsz, és nem találod ki, hogy hogyan gondoskodj az embereidről, akik leszállítják azt (tudod, a tartalmat, ami nélkül szart sem érne az egész), akkor komoly gondjaid lesznek."
Hines szerint az előfizetéseknek negatív hatása van a fejlesztőkre, akikre nagy szükséged lenne ahhoz, hogy működjön ez az egész. A dolgozók támogatottsága és a modell terjesztése így ellentétbe kerülnek egymással, ez pedig "nagyon sok embernek okoz károkat".
"Rendes elismerést és kompenzációt kell kínálnod azoknak, akik a játékaidat csinálják. Sokak szenvednek most ebben a mókuskerékben, mert egy olyan környezetben kell rohangálniuk, ami nem értékeli és jutalmazza a pörgésüket."
Az ipar több veteránja hozott már fel kétségeket az Xbox csapatának modelljével kapcsolatban. Egyelőre a felhasználók imádják a Game Passt, a Microsoft pedig látszólag keményen kitart az előfizetés mellett.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!