Nem is olyan régen még szinte kuriózumnak számított, ha egy videójáték szerepjátékos feldolgozást kapott. Ma már szinte minden komolyabb címnek van asztali adaptációja: Fallout, Dishonored, Dark Souls, Sunless Sea, Horizon - és most a sorban a következő a Blizzard örökzöldje, a Diablo. Persze nem ez az első próbálkozás: a 2000-es évek hajnalán volt már egy D&D-alapú Diablo 2 setting, de azóta sok víz lefolyt a Pokol hét folyóján. A most készülő Diablo: The Roleplaying Game azonban sokkal ambiciózusabb: saját, testre szabott kockarendszert kap (egy d6 alapú dice pool mechanikát), és egy közel 300 oldalas, alapos szabálykönyvbe csomagolva jön el hozzánk, tele térképekkel, művészeti anyagokkal és pokoli lore-ral.
A fejlesztést Joe LeFavi vezeti, akinek többek közt a Blade Runner RPG-t is köszönhetjük, szóval nem ma kezdte a szakmát. A rendszer egyik ígérete, hogy már a játék legelején igazi démonvadásznak érezhetjük magunkat, vagyis nincs lassú fejlődés, nincs nulláról a hőssé válásig vezető görbe. A karakterosztályok között ott lesz a jól ismert barbár, druida, nekromanta, tolvaj és varázsló, és bár a kampány a Diablo 4 eseményei után játszódik, a cél inkább az akció és a hangulat visszaadása, mintsem a történeti kronológia pedáns követése.
A szabálykönyv mellett érkezik egy külön antológia is egyrészes kalandokkal, amit többek közt John Harper (Blades in the Dark) és Graham McNeill (Warhammer regények tucatjainak szerzője) írnak. Ez a formátum kifejezetten jól illik az akcióorientált Diablo világához, gyakorlatilag kooperatív hentelés, csak most már a nappali asztalánál, kockadobással.
A Diablo: The Roleplaying Game megjelenése 2026-ban várható, valószínűleg a következő BlizzCon előtt. Addig viszont, ahogy azt manapság már megszokhattuk, ősszel indul a kötelező Kickstarter kampány, hogy felkeltsék az érdeklődést és a démonirtás iránti vágyat egyaránt.