Hirdetés

Street Fighter IV előzetes

|

A több mint 20 éves múltra visszatekintő Street Fighter sorozat negyedik része minden eddiginél izgalmasabb bunyókat ígér.

Hirdetés

Bizony, több mint húsz éve annak, hogy az első Street Fighter videojáték napvilágot látott, hatalmas, a mai napig tartó hisztériát indítva el. Ryu, a szimpatikus főszereplő nem kis feladat előtt állt: a Föld öt különböző pontján megrendezett harcművészeti tornákon a legnagyobb verekedőkkel került szembe. Ami igazán élvezetessé tette a bunyót, az a korában egyedülálló irányítás. Az ütések és a rúgások 3-3 alaptípusa mellett bonyolult gombkombinációkkal extra kombókat lehetett előcsalni - aki nem tanulta be őket, annak esélye sem volt megnyerni egy-egy nagyobb csatát. Érdekesség, hogy az eredeti kiadáshoz egy különleges, nyomásérzékelős kontroller is járt: minél erősebben csaptunk a gombokra, annál durvább volt karakterünk támadása is. Sajnos a szerkezet nem igazán bírta a strapát, így a Capcom egyszer és mindenkorra lemondott erről a megoldásról, és ezzel gyakorlatilag kezdetét is vette a Street Fighter igazi diadalútja.

Street Fighter IV - 1. kp Street Fighter IV - 2. kp

Az utcai bunyó nem változik
A Street Fighter IV nem csak szimpla folytatása lesz a sorozatnak, hanem egyszerre próbál merészen újítani és hagyományőrző maradni. A grafika a hagyományos 2D-s perspektíva és a modern 3D-s technológia sajátos keverékeként igazán különleges élményt nyújt már a képek alapján is. Az erősen CGI utánérzésű látványvilág kétélű fegyver: bár első ránézésre rendkívül stílusos, kérdéses, hogy a játszhatóságot nem befolyásolja-e majd negatívan. A gyakorlatban a dolog úgy működik, hogy a 3D-ben felépített pályákon egy kétdimenziós csatatéren harcolunk. Azaz nincs lehetőség oldalazni, félreugrani a támadások elől, a bunyó teljesen klasszikus, az első részhez hasonló módon zajlik. A háttérobjektumok legtöbbjét egyáltalán nem befolyásolhatjuk, nincs lehetőség például kirúgni a létrát a rajta ácsorgó emberke alól, csak előre scriptelt jeleneteket idézhetünk elő. Ilyen például az, amikor egy tűzlabda szó szerint szénné égeti a közelben kapirgáló csirkéket.

Street Fighter IV - 3. kp Street Fighter IV - 4. kp

Öreg harcos nem vén harcos
A Capcom gyakorlatilag azonnal halálra ítélte volna a projektet, ha nem tartja meg a régi szereplőgárda jelentős részét. Ryu, Ken, Chun-Li, Dhalsim és a többiek modelljét persze igen komolyan átdolgozták, ám arra nagyon ügyeltek a fejlesztők, hogy a legfontosabb stílusjegyeik változatlanok maradjanak. Nem történt nagy változás a klasszikus hat gombos irányításban sem, a kezelés minden veterán utcai harcosnak ismerős lesz. A mozdulatok gyönyörűen animáltak, és a választék is hatalmas, észveszejtő ultra kombókkal döngölhetjük földbe ellenfeleinket - ezt tessék szó szerint érteni, ezek a támadások ugyanis eszméletlenül nagyokat sebeznek.
A Street Fighter IV minden újítás ellenére megőrzi régi klasszikus arcade jellegét - ezzel pedig végre PC-n is lesz egy igazi bunyós játékunk.

Street Fighter IV - 5. kp Street Fighter IV - 6. kp
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)