A hétvége amerikai bevételi listáját a Szemfényvesztők 3 vezette 21,3 millió dollárral, de ez a siker csak a kasszáknál látszik jól. A mi kritikánk szerint a film súlyosan túljátszott, fantáziátlan és kínosan erőltetett mutatványok sorozatává vált, amely épp azt a könnyedséget és játékosságot veszítette el, amiért a sorozat anno szerethető volt.
A nemzetközi piac még mindig vevő az illuzionista csapat kalandjaira, 54,2 millió dollárnál tartanak a külföldi bevételek, így globálisan 75,5 milliót hozott össze a bemutató hétvégén. A Lionsgate fellélegezhet, mert a stúdió az utóbbi hónapokban alig talált közönséget a filmjeire, de ettől a minőség még nem javul. A Szemfényvesztők 3 esetében kifejezetten az az érzésünk, hogy a látványos fordulatokat és laza szélhámoskodást lecserélték mechanikus trükkmutatványokra és papírmasé karakterdinamikára.
Nem segít, hogy a Running Man - magyar keresztségben A menekülő ember - 17 milliós nyitása még gyengébb lett a vártnál, így könnyű volt nyerni a mezőnyben. Glen Powell akcióthrillere legalább próbál egyéni identitást találni, még ha sokszor el is rontja, míg a Szemfényvesztők 3 már azt sem nagyon tudja, milyen film szeretne lenni.
A Predator: Badlands második hétvégéjén 68%-ot zuhant, 13 millióra esve vissza, ami szintén gyenge jel. A Keeper pedig mindössze 2,5 milliót nyitott, s ez a közönség és a kritika egyöntetű elutasításával együtt aligha enged majd javulást. Az amerikai bevételek összesen 75 millió dollár körül álltak meg, ami alig jobb a tavalyi, gyenge időszaknál. Jövő héten érkezik a Wicked: For Good, ami talán visszahozhatja a mozikedvet.
A hétvége igazi tanulsága mégis az, hogy a Szemfényvesztők 3 ugyan hozza a számokat, de kreatív értelemben kifogyott a varázsból. Hiába a sztárgárda, hiába a hosszú várakozás, a trükkök mögül most először látszik ki igazán az üres kalap.