Pedro Pascal erőteljes üzenettel rázta fel a Cannes-i filmfesztivál sajtótájékoztatóját, amikor az Ari Aster új filmjéről, az Eddingtonról beszéltek:
"Bassza meg az, aki meg akar ijeszteni."
A színész szenvedélyes felszólalása nemcsak a film témáit, hanem az Egyesült Államokban tapasztalható politikai káoszt is reflektálta. Pascal szerint a félelem a hatalom egyik legfőbb eszköze, és csak úgy lehet ellene fellépni, ha az ember hangosan és őszintén elmondja a történetét.
A Joaquin Phoenix, Emma Stone és Austin Butler főszereplésével készült Eddington premierje ötperces álló ovációval zárult, Phoenix pedig annyira meghatódott, hogy elsírta magát. A film a COVID-járvány csúcsán, 2020 májusában játszódik, és egy új-mexikói kisvárosban zajló konfliktust mutat be, ahol a sheriff (Phoenix) és a polgármester (Pascal) összecsapása robbanásig feszíti a közösséget. A történet nyíltan bírálja a MAGA-mozgalmat (Make America Great Again), és nem riad vissza az amerikai politikai széthúzás nyers ábrázolásától.
Pascal a sajtótájékoztatón Trump bevándorláspolitikájával kapcsolatban is megszólalt, és személyes tapasztalatairól beszélt: szülei chilei menekültek voltak, és Dánián keresztül jutottak be az Egyesült Államokba. Elmondása szerint ezért különösen fontos számára, hogy kiálljon a menekültek védelme és a történelmi igazság oldalán, még akkor is, ha egyes kérdések túl nehezek számára.
"Túl ijesztő a kérdésed, alig emlékszem, mi volt"
- tette hozzá félmosollyal, de annál nagyobb súllyal. A filmet jegyző Ari Aster elárulta, hogy az Eddingtont félelemből és szorongásból írta.
"Olyan világban élünk, ahol már abban sem tudunk megegyezni, mi a valóság. A COVID volt az a pont, ahol ez végleg megszakadt."
Aster célja az volt, hogy bemutassa, hogyan néz ki ma Amerika, egy olyan ország, ahol a közösségi összetartás helyét az extrém individualizmus vette át, és ahol a bizonytalanság már állandó életérzéssé vált. Pascal szerint a forgatókönyv úgy hatott rá, mint egy belső informátor vallomása.
"Mintha valaki végre kimondta volna, mi is történik valójában. És ez nagyon mélyen megérintett"
- mondta. A Variety kritikusa, Owen Gleiberman, szerint az Eddington "provokatív western thriller", amely brutálisan őszintén tárja fel az Egyesült Államokban uralkodó zűrzavart. A film nem vígjáték, mégis sötét, keserű gúnnyal mutatja be az ország átalakulását, ahol a COVID nem csak egészségügyi, hanem identitásválságot is hozott.
Az Eddington nemcsak moziként, hanem politikai állásfoglalásként is működik a beszámolók szerint. Egy kiáltványként, ami egyszerre szólít fel őszinteségre, bátorságra és ellenállásra. Pascal pedig, mint mindig, most is egyértelművé tette, melyik oldalon áll.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.