Hirdetés

Pedro Pascal Cannes-ban üzent: „Ne félj, vágj vissza!”

|

Az Eddington politikai üzenete felrobbantotta a fesztivált

Hirdetés

Pedro Pascal erőteljes üzenettel rázta fel a Cannes-i filmfesztivál sajtótájékoztatóját, amikor az Ari Aster új filmjéről, az Eddingtonról beszéltek:

"Bassza meg az, aki meg akar ijeszteni."

A színész szenvedélyes felszólalása nemcsak a film témáit, hanem az Egyesült Államokban tapasztalható politikai káoszt is reflektálta. Pascal szerint a félelem a hatalom egyik legfőbb eszköze, és csak úgy lehet ellene fellépni, ha az ember hangosan és őszintén elmondja a történetét.

A Joaquin Phoenix, Emma Stone és Austin Butler főszereplésével készült Eddington premierje ötperces álló ovációval zárult, Phoenix pedig annyira meghatódott, hogy elsírta magát. A film a COVID-járvány csúcsán, 2020 májusában játszódik, és egy új-mexikói kisvárosban zajló konfliktust mutat be, ahol a sheriff (Phoenix) és a polgármester (Pascal) összecsapása robbanásig feszíti a közösséget. A történet nyíltan bírálja a MAGA-mozgalmat (Make America Great Again), és nem riad vissza az amerikai politikai széthúzás nyers ábrázolásától.

Hirdetés

Pascal a sajtótájékoztatón Trump bevándorláspolitikájával kapcsolatban is megszólalt, és személyes tapasztalatairól beszélt: szülei chilei menekültek voltak, és Dánián keresztül jutottak be az Egyesült Államokba. Elmondása szerint ezért különösen fontos számára, hogy kiálljon a menekültek védelme és a történelmi igazság oldalán, még akkor is, ha egyes kérdések túl nehezek számára.

"Túl ijesztő a kérdésed, alig emlékszem, mi volt"

- tette hozzá félmosollyal, de annál nagyobb súllyal. A filmet jegyző Ari Aster elárulta, hogy az Eddingtont félelemből és szorongásból írta.

"Olyan világban élünk, ahol már abban sem tudunk megegyezni, mi a valóság. A COVID volt az a pont, ahol ez végleg megszakadt."

Aster célja az volt, hogy bemutassa, hogyan néz ki ma Amerika, egy olyan ország, ahol a közösségi összetartás helyét az extrém individualizmus vette át, és ahol a bizonytalanság már állandó életérzéssé vált. Pascal szerint a forgatókönyv úgy hatott rá, mint egy belső informátor vallomása.

"Mintha valaki végre kimondta volna, mi is történik valójában. És ez nagyon mélyen megérintett"

- mondta. A Variety kritikusa, Owen Gleiberman, szerint az Eddington "provokatív western thriller", amely brutálisan őszintén tárja fel az Egyesült Államokban uralkodó zűrzavart. A film nem vígjáték, mégis sötét, keserű gúnnyal mutatja be az ország átalakulását, ahol a COVID nem csak egészségügyi, hanem identitásválságot is hozott.

Az Eddington nemcsak moziként, hanem politikai állásfoglalásként is működik a beszámolók szerint. Egy kiáltványként, ami egyszerre szólít fel őszinteségre, bátorságra és ellenállásra. Pascal pedig, mint mindig, most is egyértelművé tette, melyik oldalon áll.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)