Pedro Pascal erőteljes üzenettel rázta fel a Cannes-i filmfesztivál sajtótájékoztatóját, amikor az Ari Aster új filmjéről, az Eddingtonról beszéltek:
"Bassza meg az, aki meg akar ijeszteni."
A színész szenvedélyes felszólalása nemcsak a film témáit, hanem az Egyesült Államokban tapasztalható politikai káoszt is reflektálta. Pascal szerint a félelem a hatalom egyik legfőbb eszköze, és csak úgy lehet ellene fellépni, ha az ember hangosan és őszintén elmondja a történetét.
A Joaquin Phoenix, Emma Stone és Austin Butler főszereplésével készült Eddington premierje ötperces álló ovációval zárult, Phoenix pedig annyira meghatódott, hogy elsírta magát. A film a COVID-járvány csúcsán, 2020 májusában játszódik, és egy új-mexikói kisvárosban zajló konfliktust mutat be, ahol a sheriff (Phoenix) és a polgármester (Pascal) összecsapása robbanásig feszíti a közösséget. A történet nyíltan bírálja a MAGA-mozgalmat (Make America Great Again), és nem riad vissza az amerikai politikai széthúzás nyers ábrázolásától.
Pascal a sajtótájékoztatón Trump bevándorláspolitikájával kapcsolatban is megszólalt, és személyes tapasztalatairól beszélt: szülei chilei menekültek voltak, és Dánián keresztül jutottak be az Egyesült Államokba. Elmondása szerint ezért különösen fontos számára, hogy kiálljon a menekültek védelme és a történelmi igazság oldalán, még akkor is, ha egyes kérdések túl nehezek számára.
"Túl ijesztő a kérdésed, alig emlékszem, mi volt"
- tette hozzá félmosollyal, de annál nagyobb súllyal. A filmet jegyző Ari Aster elárulta, hogy az Eddingtont félelemből és szorongásból írta.
"Olyan világban élünk, ahol már abban sem tudunk megegyezni, mi a valóság. A COVID volt az a pont, ahol ez végleg megszakadt."
Aster célja az volt, hogy bemutassa, hogyan néz ki ma Amerika, egy olyan ország, ahol a közösségi összetartás helyét az extrém individualizmus vette át, és ahol a bizonytalanság már állandó életérzéssé vált. Pascal szerint a forgatókönyv úgy hatott rá, mint egy belső informátor vallomása.
"Mintha valaki végre kimondta volna, mi is történik valójában. És ez nagyon mélyen megérintett"
- mondta. A Variety kritikusa, Owen Gleiberman, szerint az Eddington "provokatív western thriller", amely brutálisan őszintén tárja fel az Egyesült Államokban uralkodó zűrzavart. A film nem vígjáték, mégis sötét, keserű gúnnyal mutatja be az ország átalakulását, ahol a COVID nem csak egészségügyi, hanem identitásválságot is hozott.
Az Eddington nemcsak moziként, hanem politikai állásfoglalásként is működik a beszámolók szerint. Egy kiáltványként, ami egyszerre szólít fel őszinteségre, bátorságra és ellenállásra. Pascal pedig, mint mindig, most is egyértelművé tette, melyik oldalon áll.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.