A hétvége folyamán kormányzati hirdetés előzte meg a Zootropolis 2 vetítését a Cinema City több mozijában is. Az elsődlegesen gyerekeket célzó film előtt sugárzott reklám a családtámogatási intézkedéseket sorolta fel, a többi között a csed és a gyed adómentességét, valamint a többgyermekes anyák számára bevezetett szja-kedvezményeket.
A Cinema City a Telex kérdésére válaszolva közölte: médiafelületeik értékesítését a New Age Advertising végzi, és a reklámoknak nincs külön korhatár-besorolásuk. A mozik hálózata szerint a hirdetések befogadásakor a hazai jogi előírásokat, a filmbesorolási rendszer elvárásait, valamint saját etikai irányelveiket is figyelembe veszik.
A New Age Advertising közleménye szerint a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából, a New Land Média által rendelt 30 másodperces tájékoztató film semmilyen előírást nem sért. Hozzátették, hogy a jövőben is tartózkodnak a pártpolitikai üzenetektől, illetve minden olyan tartalomtól, amely sértheti társadalmi csoportok méltóságát vagy veszélyeztetheti a kiskorúak érzelmi és szellemi fejlődését. Mondjuk ha ezt jelenti a "pártpolitikai üzenetektől való tartózkodás", akkor bele sem szeretnénk gondolni, milyen lenne, ha még bele is állnának a pártpolitikába.
A Zootropolis 2 egyébként egy összességében jól sikerült alkotás, melyet kissé lehúz, hogy tematikailag túlságosan sokat ismétli az első részt. A film a közönség körében is rendkívül népszerű, nyitóhétvégéjén igen komoly eredményeket ért el.