Korábban beszámoltunk arról, hogy múlt hétvégén több Cinema City moziban is kormányzati intézkedéseket népszerűsítő reklámot játszottak az elsősorban gyermekeket célzó Zootropolis 2 előtt. Mint most kiderült, a mozihálózatnál egy hétre rendelte meg a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából a New Land Media azt a társadalmi célú hirdetést, amely az adómentességet, az szja-mentességet és a gyerekek után járó adókedvezményt népszerűsítette.
Mivel a szerződés december 3-án lejárt, a reklám december 4-től már nem látható a vetítések előtt, így a Zootropolis 2 kísérőfilmjeként sem kerül többé a vászonra.
A Telex megkeresésére a mozihálózat közölte: a kormányzati megrendelésre készült, múlt héten vetített reklám "tartalmi követelményeit tekintve megfelelt mind a hazai jogi szabályozásnak, mind a nemzetközi gyakorlatnak". A társaság ugyanakkor hozzátette: a bemutatást követő "elemi erejű felháborodás" miatt felülvizsgálják eddigi gyakorlatukat, és végleges álláspontjuk kialakításáig nem fogadnak be hasonló tartalmú hirdetéseket.
A Cinema City közleményében arról is írt, hogy sajnálják a kialakult indulatokat, és bíznak abban, hogy az adventi időszakban a filmjeik továbbra is önfeledt, gondtalan kikapcsolódást nyújtanak majd a nézőknek.