Már nem is egyszerűen trend, hanem iparági törvényszerűség, hiszen a videójátékok tévés feldolgozásai átlagosan majdnem 140%-kal dobják meg a játékosbázist - derül ki az Ampere Analysis friss kutatásából. És ami a legizgalmasabb, hogy a sorozatok sokkal erősebb lökést adnak, mint a mozifilmek, az előbbiek átlagosan 203%-os játékosszám-növekedést hoznak, míg a filmek csak 48%-ot.
Az Amazon Prime Fallout-sorozata például a 2024 áprilisi premier után fél év alatt 100 millió nézőt húzott be, mindeközben pedig a Fallout-játékok havi aktív felhasználóinak száma 490%-kal ugrott meg. Ráadásul a 14 millió újonnan belépő játékos 80%-a életében először játszott Falloutot, vagyis még csak nem a nosztalgiáról van szó, hanem a sorozat rántotta be őket.
A Fallout 3 eladásai 125%-kal, a Fallout 4-é 410%-kal nőttek, a Fallout Shelter mikrotranzakciói pedig 150%-kal szöktek az egekbe. Ehhez képest a Fallout 76 frissítései mindössze 17%-os növekedést hoztak.
A másik nagy nyertes a The Last of Us volt, ami az HBO-n 4,7 milliós nézőszámmal elég szép eredményt ért el és két évad alatt átlagosan 150%-kal növelte a franchise játékosbázisát. A sorozat második évadának premierje után a Part 1 és Part 2 napi játékosszáma 40%-kal ugrott meg. De ott van még a Netflix Devil May Cry-szériája is, ami idén áprilisban rajtolt, és 358%-os növekedést hozott a Capcomnak, a Minecraft elképesztő sikere pedig 30%-kal dobta meg a havi aktív játékosok számát, de itt például a visszatérők adták a bázis közel felét.
Ricardo Parsons, az Ampere elemzője szerint ezek az adaptációk elképesztő eredményeket biztosítanak a játékfranchise-ok számár, mert új játékosokat hoznak be, és a DLC-s megoldásokkal szemben sokkal szélesebb közönség elé tárják a történeteket.
Szóval annyira nem meglepő, hogy hirtelen jön a Call of Duty-film is.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.