Hirdetés

A New Vegas írója szerint a Fallout 2. évada az ő munkájára épít, csak éppen egy fillér és egy sor köszönet nélkül

|

A sorozat második évada New Vegasra fókuszál, az alkotója mégsem kap érte elismerést.

Hirdetés

A Fallout-sorozat második évada jövő héten rajtol, és ezúttal heti bontásban követhetjük majd a posztapokaliptikus Amerika újabb őrületét. A friss szezon kulcshelyszíne a rajongók által imádott New Vegas lesz, ami különösen érzékeny téma annak a John Gonzaleznek, aki a legendás Fallout: New Vegas vezető írója volt, és akinek munkája most ismét a reflektorfénybe kerül, csakhogy ez sem elismerést, sem pénzt nem jelent számára. Gonzalez a PC Gamernek adott interjúban először még méltatta a sorozatot. Kedveli a világépítést, Maximus karakterét pedig különösen izgalmasnak tartja, mert szerinte remek módja annak, hogy az Acél Testvériséget egy szokatlan perspektívából mutassák be. Amikor azonban a beszélgetés a New Vegasra terelődött, az író kimondta azt, amit sok játékfejlesztő érez, de ritkán fogalmaz meg ennyire nyíltan.

Furcsának és kissé abszurdnak tartja, hogy az általa teremtett karakterek és történeti elemek most egy vadonatúj, óriási sikerű sorozatban élnek tovább, miközben őt sehol sem tüntetik fel, és természetesen semmilyen részesedést nem kap. Rámutatott, hogy ez a játékipar sajátos logikája, amely nagyon hasonlít a képregényalkotók korai évtizedeihez. Akkoriban a szerzők neve szinte el is tűnt a kiadók mögött - elég csak Jack Kirbyre vagy Steve Ditkóra gondolni.

Hirdetés

Gonzalez szerint a játékírói munka is ugyanilyen. Létrehozol valamit, ami aztán a kiadó tulajdonává válik. Nem panaszkodik, mert ezt mindig is tudta, de amikor a sorozatban felbukkannak a saját ötletei, nehéz nem elgondolkodni azon, milyen értékeket cipel magával a több mint tíz évvel ezelőtt megálmodott New Vegas. A beszélgetés végén mégis visszafordítja a figyelmet a Fallout eredeti alkotóira, Tim Cainre és Leonard Boyarskyra, akik szerinte a legfontosabbat találták el: megteremtették azt a furcsa, retrofuturisztikus '50-es éveket idéző világot, amely nincs a hidegháborúhoz kötve, mégis egyszerre ismerős és teljesen idegen. Ez a világ az oka annak, hogy a Fallout ma is képes új irányokat, új történeteket és új értelmezéseket befogadni.

Gonzalez természetesen nézi majd a második évadot, különösen kíváncsian várva, hogyan nyúlnak ahhoz a városhoz, amelyet ő és csapata tettek legendává. A Fallout második évadának premierje december 17-én érkezik.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)