Még 2024 szeptemberében erősítette meg a pletykákat a Valorant csapat feje, Anna Donlon, miszerint a Riot Games valóban arra készül, hogy átpakolja a lövöldét az Unreal Engine 5-re, és hogy nem sokkal később elhozza a régóta várt visszajátszási funkciót is. Akkor még nem kaptunk semmilyen céldátumot de most már tudjuk, hogy mikor számíthatunk a nagy költözésre. Készüljetek, mert ez valószínűleg nem lesz könnyű menet.
Egy évtizednyi Unreal Engine 4-es fejlesztés után, a Riot Games Unreal Engine 5-re cseréli a régi motort. A 2020-ban debütált Valorant játékosai számára az átállás július végén megy végbe a 11.02-es csomaggal, és a fejlesztők figyelmeztettek mindenkit, hogy a váltást hozó frissítés bizony méretes lesz. Érdemes letakarítani a tárhelyet, és bekészíteni valami olvasni- vagy néznivalót, a folyamat eltart majd egy darabig.
A játékmotor cseréje a Riot szerint nem okoz majd semmilyen változást a játékélményben, viszont növelheti a framerate-et és gyorsíthatja a jövőbeli frissítések telepítését. Mindezek mellett új lehetőségeket teremt a fejlesztők számára, ami minden oldalnak jó hír lesz.
Ami a visszajátszást illeti, az valamikor szeptemberben fog befutni a 11.06-os frissítéssel. A kezdetleges verzió csak a kompetitív módot fogja támogatni, és nem lesz elérhető a konzolos kiadásban. Az utóbbi tábor is megkapja majd a visszajátszási rendszert még az év vége előtt, de a Riot Games a dátummal kapcsolatban nem akart jóslatokba bocsátkozni. Akárhogy is, a visszajátszások lehetőségei szépen bővülni fognak majd, ahogy telik-múlik az idő.
Végül megemlítettek a fejlesztők még egy fontos apróságot, miszerint tervezik a kétfaktoros autentikáció beépítését. Erre azért lesz szükség, hogy csökkentsék a smurfölés gyakoriságát, illetve a megnehezítsék a fiókmegosztást. Ennek részleteiről majd valamikor a jövőben fognak mesélni, de addig is bőven vár majd ránk újdonság a Valorant arénáiban.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.