Noha lendületesen kezdett a Ubisoft franchise-aiból mazsolázgató XDefiant, nem tudott annyi játékost megtartani, hogy a felszínen maradjon, és ennek következtében nagyjából fél évvel később, 2024 decemberében meg is pecsételődött a sorsa. A kiadó közölte, hogy a lövölde nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és nem éri meg tovább fenntartani. Mark Rubin, a játék executive producere szerint a free-to-play modell hosszú távú elköteleződést kíván, de ez az út végül túl költségessé vált ahhoz, hogy értelmesen folytassák.
Hiába volt az XDefiant koncepciója érdekes, ez nem volt elég - túl későn futottak be az élményt felrázni hivatott új tartalmak is, már nem volt visszaút. Azóta a fejlesztők felét más projektekre csoportosították át a kiadón belül, míg egy kis létszámú csapat életben tartotta a játékot a tegnap bekövetkezett végső leállásig. Az Insider Gaming információi szerint közel 300 munkatársat érintettek az elbocsátások, miután az Ubisoft hivatalosan is kihúzta a dugót az XDefiant-ból.
A szakmában 20 éve dolgozó Rubin annyira a szívére vette játéka bukását, hogy egy hosszúra nyúlt bejegyzésben közölte, végleg kiszáll, ráadásul nemcsak a Ubisoftot hagyja ott, hanem az egész videójáték-ipart, a jövőben inkább a családjával szeretne foglalkozni. Bocsánatot kért, amiért nem tudták teljesíteni a kitűzött célt, de hálás a kollégái munkájáért. Reméli, hogy lesznek majd mások, akik a helyébe lépnek, és azért dolgoznak, hogy az FPS-szcéna olyan lövöldékkel gyarapodjon, amelyek tisztelik a játékosokat, és figyelembe veszik a mondanivalójukat.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.