Hirdetés

Reklámjátékok, amik nem is voltak olyan rosszak

|

A múltban többször előfordult, hogy cégek játékokkal reklámozták termékeiket - és nem mindegyik volt annyira reklámszagú, hogy élvezhetetlen legyen.

Hirdetés

Pepsiman (1999)

A japán piacot vette be 1999-ben a Pepsiman, de akkor vált igazán ismertté, amikor a youtuberek felkapták. Kis költségvetésből készítették el, főszereplője pedig a Pepsi akkori kabalája volt, akinek mindenféle akadályokat kellett kerülgetnie futás közben, hogy eljuthasson a szomjazókhoz, akiket kólával frissített fel. Pepsiman egyébként a háttértörténete szerint egykor tudós volt, de a Szent Pepsivel érintkezve szuperhőssé vált, és Japánban rengetegen megkedvelték. Alacsony ára ellenére a játékot rejtélyes módon nem vásárolták túl sokan, amit a készítők később szomorúan ismertek el.

Hirdetés

M&M's The Lost Formulas (2000)

Az M&M's esetében a Mars eleve mindent megtesz azért, hogy a fogyasztók szemében több legyen egyszerű édességnél - ezt mutatják például az óriási M&M's World üzletek is, amik a világ számos nagyvárosában várják a rajongókat egyedi élményekkel és óriási kínálattal. A 2000-es évek elején a videojátékok piacára is belépett a gyártó a Simon & Schuster Interactive segítségével: a The Lost Formulas egy 3D-s platformer volt, amiben még matematikai fejtörők is várták a játékosokat. Ennek újragondolt változata lett a matek nélküli Shell Shocked, de később jött még egy rettenetes versenyjáték, a Kart Racing, illetve néhány inkább silány, mint szórakoztató Wii-s alkotás is.

Darkened Skye (2002)

Ha van olyan játék-termék kombó, aminek aztán tényleg semmi értelme, az a Darkened Skye és a Skittles vegyítése. A szintén a Simon & Schuster által kiadott akció-kalandjátékban a főhős, Skye a cukorkák segítségével tudott varázsolni, különböző színkombinációkat használva idézhetett elő hatásokat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Az egész sztorit még érdekesebbé teszi, hogy amikor a kiadó a Marssal tárgyalt, Andy Wolfendon vezető író egy 300 oldalas forgatókönyvet mutatott be, amiben két változtatást kértek: a "damn" szó ne szerepeljen, és a kígyók helyett legfeljebb kígyószerű lények legyenek. Így vagy úgy, a Darkened Skye egy középszerű játék lett, amiben a Skittlesnek nem volt sok létjogosultsága, és ezt egyébként a megjelenéshez közeledve a Simon & Schuster is felfedezte, de ahelyett, hogy kivetette volna az utalásokat (ami túl sok meló lett volna), inkább csak a dobozról hagyta le az édesség említését. 

America's Army (2002)

Az America's Army nem kimondottan egy terméket reklámoz, de egyértelműen reklámcéllal készült: az amerikai hadsereg ezzel kívánt újoncokat toborozni. A játék nem csak az öldöklésről szólt - bár harcolhattunk benne online mások ellen, és amennyire akkor lehetett, valósághűen mutatta be a fegyverek működését, részt vehettünk egészségügyi kiképzésen is, ami a való életben is hasznos tanácsokat adott, valamint a hadviselés számos különböző aspektusával ismerkedhettünk meg. Később újabb és újabb változatai érkeztek, a Proving Grounds máig frissül.

Doritos Crash Course és Harms Way (2010)

A Doritos és a gaming menthetetlenül összefonódott az évek során, ami inkább a mémeknek köszönhető, semmint a chipset reklámozó játékoknak. A Doritos gyártója a Microsofttal közösen szervezte meg az Unlock Xbox Challenge versenyt, melyre játékötleteket vártak, a két legjobból pedig aztán valódi, Xbox Live Arcade-es játék is lett. A Crash Course-ban akadálypályákon kellett végigrohannunk xboxos avatárjainkat irányítva (ennek folytatása és mobilos spin-offja is készült később), a Harms Wayben pedig kooperatívan játszhattunk, méghozzá úgy, hogy míg az egyik játékos egy autót irányított, a másik lövegről lövegre ugrálva próbálta meg kiiktatni az ellenfeleket.

Eszetekbe jut esetleg valami más is? Írjátok meg kommentben!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)