Úgy tűnik, újra akcióba lendült a nosztalgia egyik legnagyobb mestere, a Nightdive Studios, és ezúttal a Quake III Arena lehet a következő klasszikus, amit modern köntösbe öltöztet. A gyanút egy livestream alatt elhintett, látszólag ártatlan komment indította el: "All eyes, I mean Orbbs, will be on that announcement." A mondat önmagában is sokat sejtető, de az igazi rajongók azonnal kapcsoltak: az Orbb nem más, mint az egyik leghírhedtebb bot a Quake III Arena offline módjából - és ez aligha lehet véletlen.
A Nightdive neve egyet jelent a klasszikus FPS-ek feltámasztásával: korábban a System Shock, a Turok sorozat, sőt a Quake első és második része is átment a kezei alatt, méghozzá nemcsak technikai frissítést, hanem sok esetben extra tartalmat is kapva. Ha valóban készül a Quake III Arena remaster, az nem csupán egy újabb játék lenne a stúdió palettáján, hanem az eddigieknél sokkal nagyobb kihívás - hiszen ez esetben egy olyan multiplayer-centrikus FPS-ről van szó, amit a kompetitív játékok egyik alapkövének tartunk.
Az eredetileg 1999-ben megjelent Quake III Arena úttörőként elvetette a történetmesélést, és a teljes figyelmet az online arénacsatákra helyezte. Ez a döntés merész volt, de működött: a játék ikonikus pályái, a szinte tökéletesre csiszolt mozgásmechanika és az adrenalintól fűtött tempó a mai napig hatással van a műfajra, és vetélkedése az ugyanezen törekvések mentén megvalósult Unreal Tournamenttel legendás. Az, hogy a Nightdive most ehhez az örökséghez nyúlna hozzá, nemcsak izgalmas, de egyben komoly kihívás is. Elvégre úgy kellene a negyed százados, szinte tökéletes kompetitív élményt modernizálni, hogy közben ne veszítsen a karakteréből.
Amennyiben valóban e klasszikus feltámasztására utalgat a stúdió, akkor a bejelentésre és akár a megjelenésre keresve se találhatnak jobb alkalmat az augusztus 7-én kezdődő QuakeConnál.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.