Az amerikai IGN átfogó, eddig soha nem látott dokumentumokon alapuló riportja most először mutatja be részletesen, milyen is lett volna a Dante's Inferno folytatása, a Dante's Purgatorio. Tim Brinkhof újságíró több, a projekthez közel álló forrás segítségével rekonstruálta a Visceral Games ambiciózus, ám végül elkaszált játékát, amely a menny és pokol közti háborút dolgozta volna fel. A lap birtokába jutott koncepciós rajzok, storyboardok, belső fejlesztői feljegyzések és egy 240 oldalas forgatókönyv, amelyet az Assassin's Creed 2 társszerzője, Joshua Rubin írt.
A Dante's Inferno tizenötödik évfordulóját ünnepli, de ahelyett, hogy új részről beszélnénk, a rajongóknak be kell érniük ezzel a betekintéssel abba, ami lehetett volna. Az eredeti játék Dante Alighieri Isteni színjátékának első részét, a Pokolt dolgozta fel, így a folytatás logikusan a Purgatóriumba vitte volna tovább a történetet. A fejlesztés meglepően előrehaladott állapotban volt, mielőtt az Electronic Arts végleg lefújta a projektet.
A folytatás célja az volt, hogy minden tekintetben felülmúlja az első részt - ahogyan az Assassin's Creed 2 tette az elődjével. A történet a pokolból való szabadulás után folytatódott volna, a játékos pedig a hegyként emelkedő Purgatóriumot járta volna be, amelyet kilenc szintre osztottak, mindegyiket egy-egy főbűn tematikája határozta meg. A forgatókönyv szerint Dante újra szembesült volna Beatrice-szel, Luciferrel, sőt még Isten angyalaival is, miközben lassan kiderül, hogy a jó és a gonosz határai korántsem olyan élesek, mint korábban hitte.
A játékmenet a klasszikus hack-and-slash alapokat ötvözte volna a korszak új trendjeivel, például az Uncharted-féle filmszerű, mégis interaktív jelenetekkel. A fejlesztők nagyobb hangsúlyt akartak fektetni a mászásra és a vertikális pályatervezésre, hiszen Purgatórium hegye felfelé vezetett volna a megváltás felé. Dante új spirituális képességeket is kapott volna, amelyekkel valódi fejlődési ívet jár be, mind játékmenetben, mind karakterfejlődésben.
A Dante's Purgatorio végül nem készülhetett el, de az amerikai IGN által feltárt részletek alapján a Visceral második része legalább olyan grandiózus és ellentmondásos lett volna, mint maga az Isteni színjáték. A stúdió tagjai közül sokan később olyan címeken dolgoztak, mint a Dead Space 3, az Uncharted 3 vagy a 2018-as God of War, vagyis Dante szelleme mégis tovább él abban a generációban, amelyet a Visceral inspirált, de sosem zárhatott le.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.