A Microsoft idén év elején még azt tervezte, hogy 80 dollárra emeli új játékainak árát, kezdve a The Outer Worlds 2-vel. A döntést azonban hamar átgondoltatta vele ennek a bejelentésnek a visszhangja és végül a cég visszavonulót fújt és a játék 70 dolláros áron kerül a boltokba.
Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője a Varietynek adott interjúban elmondta, hogy a döntés hátterében a játékosok visszajelzései állnak, valamint az a törekvés, hogy "valódi értéket" kínáljanak a felhasználóknak.
"Az elmúlt évben meghallgattuk a közönségünket, és most számunkra az a legfontosabb, hogy ott találkozzunk a játékosokkal, ahol ők vannak" - fogalmazott Booty. "A hangsúly egyre kevésbé azon lesz, hogy mi a játékok felső árszintje, mert az emberek már nagyon sokféleképpen kapcsolódnak a játékokhoz."
Booty szerint a fix árkategóriák ma már nem feltétlenül relevánsak, mert a videojátékok piacán nincs egységes modell, és a különböző címek, platformok vagy szolgáltatások eltérő értéket képviselnek a játékosok számára.
"A pénzügyi modell ma már sokféle formában létezik. Mi továbbra is hallgatni fogunk a rajongókra, miközben igyekszünk egy egészséges üzletet fenntartani. Jelenleg azonban nincs tervünk a tartalmaink árazásának módosítására"
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Microsoft végül nem lépte meg a 80 dolláros határt, de máshol így is emelt árakat. Az Xbox konzolok drágultak, és az Xbox Game Pass Ultimate előfizetés díja is jelentősen, mintegy kétszeresére nőtt. Szóval azért a Microsoftot sem kell félteni.
A Nintendo egyébként továbbra is 80 dollárért kínálja a Mario Kart Worldöt, mondván, hogy a játék tartalma és hosszú távú értéke indokolja a felárat, de a videojáték-ipar már az árképzés új korszakába lépett és inkább a dinamikus, szolgáltatásalapú modellek dominálnak, ahol az értéket már nem csupán a dobozban lévő játék, hanem a köré épített ökoszisztéma határozza meg.