Amikor elindult a Legion Remix, akkor a közösség egyik legnépszerűbb témája a Heroic World Tier volt. Ez az opcionális nehezítés a nyílt világ egy speciális változatába pakol át bennünket, ahol minden ellenfél jóval keményebb, de cserébe a jutalmak mennyisége is nő. A Legion Remixnél ez azért működhet, mert van mit grindolni a nyílt világban: a Bronze és a statisztikáinkat megpörgető buffok gyűlnek, ahogy mindent lemészárolunk magunk körül.
Az alapjátékban nincs igazából haszna a nyílt világú gyilkolászásnak, de erre már ott a válasz a World of Warcraft: Midnight - Prey rendszerén keresztül. Noah Smith, a játék dizájnere szerint ez az újdonság kifejezetten azoknak szól, akik a szóló kihívásokat keresnek.
A Prey lényege, hogy Silvermoon városában egy NPC-vel beszélve megválaszthatunk egy zónát, egy nehézségi szintet és egy célpontot 30 lehetséges bossból. Ezután különleges World Questek fognak felbukkanni az adott helyszínen, és annak egésze tele lesz felerősített szörnyekkel (hasonlóan a Remix Heroic World Tierjéhez). Ahogy kalandozunk az adott terepen, pörgetjük a World Questeket, virágokat szedünk vagy csak pihenünk az út mentén, úgy a Prey boss a nyakunkba ugorhat, és addig fog támadni bennünket, amíg le nem számolunk velük. Ez nem lesz kifejezetten kellemetlen ha csak épp egy NPC-vel beszélgettünk, de ha épp 3-4 ellenféllel harcoltunk, akkor a Prey belépése gyorsan a halálunkat okozhatja. A célpontunk nagyon szeret majd akkor büntetni bennünket, amikor el vagyunk foglalva.
"A gnómokkal vigyázzatok. Nagyon szeretik a zsugorító sugarakat...és eltaposni az apró hősöket."
A PCGamernek adott interjújában Smith elmagyarázta, hogy ez a rendszer egy adalék minden más tetejére. Egy extra kihívást jelent ez, amit aközben élvezhetünk, hogy más dolgokkal foglalkozunk a nyílt világban. Ha legyőzzük a választott célpontunkat, akkor az új jutalmakat oldhat fel a heti Vault azon sorában, ahol a Delvek és a World Bossok nyitnak meg foglalatokat.
"Nem akartuk, hogy egy kipipálandó lista legyen belőle, aminek a végén ott egy végső boss. Ez nem arról szól, hogy specifikus dolgokat kell csinálnod, aztán le van tudva az egész."
A Prey rendszer több nehézségi szinten működik majd, és a legmagasabb módban még a Mythic raidre készülő hősöket is megizzaszthatja. Persze, ha a haverokkal játszunk, akkor a célpontjaink kegyes gyilkosokká válnak.
"Ha te egy Nightmare módos vadászaton vagy, de a haverod egyáltalán nem foglalkozott a Preyjel, akkor nyugodtan lóghattok együtt, a másiknak pedig semmi bántódása sem fog esni. Már ha nem kapcsolódik be a harcba. Akkor már ő is a Prey része lesz."
Az egészet a Preyt a tartalmat vezető NPC, Astalor Bloodsworn is megbonyolítja, aki időnként saját követelésekkel fog előállni.
"Rohangálsz jobbra-balra, csinálod a dolgod, aztán Astalor megjelenik és rádkiabál, hogy »Gyilkolj értem!«. Robbants fel egy mókust, és rendben vagy. Astalort nem érdekli ki vagy mi szenved, csak szenvedjen."
A fejlesztők nem fogták vissza magukat, és komoly kihívásokat ígérnek.
"Nagyon gonosz dolgokat fogunk tenni veletek a kiegészítő megjelenésekor. Itt nincs skálázás. Ha Mythic cuccban vagy, akkor a Nightmare ellenfelek kemények lesznek. Nem fogsz tudni egyhamar megbirkózni velük, de mókás lesz."
A World of Warcraft: Midnight 2026. március 2-án érkezik.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!