Az elmúlt évekhez képest markáns változás figyelhető meg a Pride-hónap kapcsán: míg korábban szinte versenyeztek egymással a nagyvállalatok, hogy ki mutat nagyobb támogatást az LMBTQ+ közösség felé, 2025-ben egyre többen csendben visszavonulnak. A Gravity Research friss kutatása szerint a vállalati vezetők 39%-a elismerte, hogy idén csökkentik a nyilvános Pride-aktivitásaikat. Ez kevesebb szivárványos logót, ritkább közösségi médiás posztokat és visszafogottabb szponzorációt jelent.
A háttérben több tényező is húzódik. Egyrészt a Trump-adminisztráció visszatérése új szintre emelte a sokszínűségi és befogadási programok elleni fellépést. Több szövetségi ügynökség, köztük az EEOC és az Igazságügyi Minisztérium is vizsgálatokat helyezett kilátásba a DEI-kezdeményezésekkel kapcsolatban, ami komoly visszatartó erő lehet a vállalatok számára. Másrészt még mindig élénken él a cégek emlékezetében a 2023-as Bud Light-botrány, amikor egy transznemű influenszerrel kötött kampány miatt a sörmárkát tömeges bojkott érte, és el is vesztette piacvezető pozícióját. Hasonló nyomás érte a Target áruházláncot is, amely végül kivonta Pride-termékei egy részét az üzletekből.
Mindez most látványosan visszaüt. A BMW tavaly még minden régiós oldalán szivárványlogót használt, de idén egyáltalán nem változtatta meg arculatát. A Cisco is kihagyta a logócserét, ahogyan a Bank of America is második éve nem használja a korábban állandó #BofAPride hashtaget. A sportszektorban is érezhető a visszavonulás: az NFL-ben mindössze négy csapat módosította logóját Pride tiszteletére, míg több mint egy tucat semmiféle jelzést nem tett. New Yorkban a Pride-szervezet 750 ezer dolláros költségvetési hiányt jelentett, miután több korábbi szponzor is kihátrált.
A folyamat egyik legérzékletesebb példája, hogy még a WorldPride 2025-ös rendezvény is támogatók nélkül maradt. A Washington D.C.-ben tartott globális eseményről olyan nagy nevek maradtak távol, mint a Comcast, az Anheuser-Busch vagy a Booz Allen Hamilton, utóbbi még a saját DEI-osztályát is megszüntette.
A GLAAD elnöke, Sarah Kate Ellis szerint nem arról van szó, hogy a cégek hátat fordítanának az LMBTQ-közösségnek, inkább arról, hogy megváltoztak a megjelenési formák. A "szivárvány kapitalizmus" és az üres gesztusok helyett talán új szakasz jön, ahol a vállalatoknak újra kell gondolniuk, mit jelent valójában kiállni egy ügy mellett. A szivárványszínek helyett egyre inkább az elkötelezettség mélysége kerül a fókuszba, kérdés, hányan mernek még vállalni bármilyen álláspontot a jelenlegi környezet tükrében.