Tegnap világszerte több nagy online játékszolgáltatás, mint a Steam, az Xbox Live, a PlayStation Network, a Riot Games és az Epic Games Store egyszerre omlott össze egy rövid időre. A szinkronizált időzítés miatt nem kizárt, hogy egy összehangolt DDoS-támadás történt.
A Downdetector kimutatásai szerint az összes platformon ugyanabban az időben ugrott meg drasztikusan a hibajelentések száma, a felhasználók világszerte arról számoltak be, hogy nem tudnak belépni fiókjaikba, játékokat indítani, vagy akár letölteni valamit.
A Riot Games a hivatalos státuszoldalán jelezte először a problémát a League of Legends és a Valorant esetében. Ezzel egyidőben a Steam is összeomlott, miközben a Redditen és az X-en elkezdtek terjedni a pletykák egy masszív DDoS-hullámról, amely az online játékplatformokat célozta.
Kibervédelmi források szerint a támadások mögött az úgynevezett Aisuru botnet állhat, amelyet a Cloudflare már korábban is az egyik legnagyobb ismert DDoS-infrastruktúraként azonosított, a szeptemberi jelentésükben például már rekordméretű támadásokat tulajdonítottak ennek a hálózatnak. A támadások során egy bizonyos TCP Carpet Bombot dobtak le, ami képes egyszerre több szolgáltatót is térdre kényszeríteni azáltal, hogy extrém mennyiségű adatcsomaggal terheli a rendszereket.
"Az elmúlt 36 órában a csapataink folyamatosan azon dolgoznak, hogy helyreállítsák a hálózati stabilitást. (...) Ahogy sok más cég is, mi is proaktív lépéseket tettünk a játékosélmény védelmére, több régióban ideiglenesen letiltottuk a rangsorolt játékmódokat, és kompenzációt vezettünk be a vesztes pontokért."
- nyilatkozta Joe Hixson, a Riot Games szóvivője.
A támadás okairól csak találgatások vannak, de a legvalószínűbb forgatókönyv szerint ez egy erődemonstráció lehetett egy hacker- vagy botnetcsoport részéről. A legtöbb szolgáltatás mára helyreállt, de a szakértők szerint ez csak az első hullám volt és nem kizárt, hogy folytatódik a támadás.