Hirdetés

Új S.T.A.L.K.E.R. 2 frissítés robbantja be a Zónát, itt a 1.5-ös verzió

|

A-Life rendszer, mutánsok és stabilitás: a júniusi patch mindent átalakít.

Hirdetés

A GSC Game World végre kiadta a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl régóta várt 1.5-ös frissítését, ami nemcsak új tartalmakat, hanem mélyreható játékmeneti átalakításokat is hozott. A játék, amely 2010-es bejelentése után csak 2024 novemberében jelent meg, túlélőhorror-elemekkel kevert FPS-ként robbant be a piacra, és már megjelenésekor olyan népszerűséget ért el, hogy még internetkimaradásokat is okozott Ukrajnában. Azóta folyamatos támogatást kap, a májusi javítás után pedig most a júniusi update emeli új szintre a Zóna életét.

Az 1.5-ös patch legnagyobb dobása a felújított A-Life rendszer, amely valóban élővé varázsolja a játék világát. Az NPC-k immár nem a játékos jelenlétéhez kötődnek: saját rutinjaik vannak, pihennek, interakcióba lépnek a világgal, és mozgásuk is természetesebb lett. A respawn mechanika is átalakult, hogy ne bukkanjanak fel ellenségek váratlanul a játékos közelében, miközben a látótávolságot enyhén növelték, csökkentve ezzel a hirtelen betöltődő elemek számát és javítva a beleélést.

A tartalmi bővítések között ott van az új Water Electric Tornado nevű anomália, két új fegyver - a Three-Line Rifle és a Kora pisztoly -, valamint a mutánsok testéből gyűjthető részek rendszere, amely új értelmet ad a felfedezésnek és harcnak. A játékos tárolója bővült, az artefakt slotok jelölése egyértelműbbé vált a páncélfejlesztéseknél, és bekerült egy Fix all gomb is a felszerelések gyorsabb javításához. A fegyverek újratöltési animációit is egységesítették a játékon belül.

Hirdetés

A harcrendszer és mesterséges intelligencia is komoly ráncfelvarrást kapott. A Snork, a Controller és a Pseudogiant nevű mutánsok viselkedése kiszámíthatóbb lett, míg a mesterséges intelligencia hosszútávú lövéseit visszafogták a realisztikusabb bullet drop révén. Az NPC-k most már jobb fedezékeket keresnek, és megszűntek olyan hibák, mint amikor halott lények még mindig hangot adtak ki, vagy átlőttek a falakon. A fegyverek sebzését, a lőszertípusokat és a páncélhatásokat is újraegyensúlyozták, miközben az artefaktok is új hatásokat kaptak.

Nem maradt el a technikai csiszolás sem. A frissítés javította a történet jelenetek és zsúfoltabb helyszínek közbeni teljesítményt, kiküszöbölte a gyors folytatásból eredő összeomlásokat Xboxon, és orvosolta a konkrét küldetések vagy területek okozta hibákat. A játék mostantól támogatja az ultrawide monitorokat, új hanghatásokat kapott, jobb lett a tárgyak rendezése, és bekerült egy Auto Detect funkció is a grafikai beállítások közé, ami minden rendszeren egyszerűbbé és gördülékenyebbé teszi az élményt.

A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl így egyre inkább közelít ahhoz a posztapokaliptikus látomáshoz, amit az évek óta építgetett fejlesztőcsapat megálmodott. A 1.5-ös frissítés nemcsak új tartalmat hoz, hanem mélyrehatóan újraértelmezi azt is, hogyan kell egy élő, lélegző Zónának működnie.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)