A GSC Game World végre kiadta a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl régóta várt 1.5-ös frissítését, ami nemcsak új tartalmakat, hanem mélyreható játékmeneti átalakításokat is hozott. A játék, amely 2010-es bejelentése után csak 2024 novemberében jelent meg, túlélőhorror-elemekkel kevert FPS-ként robbant be a piacra, és már megjelenésekor olyan népszerűséget ért el, hogy még internetkimaradásokat is okozott Ukrajnában. Azóta folyamatos támogatást kap, a májusi javítás után pedig most a júniusi update emeli új szintre a Zóna életét.
Az 1.5-ös patch legnagyobb dobása a felújított A-Life rendszer, amely valóban élővé varázsolja a játék világát. Az NPC-k immár nem a játékos jelenlétéhez kötődnek: saját rutinjaik vannak, pihennek, interakcióba lépnek a világgal, és mozgásuk is természetesebb lett. A respawn mechanika is átalakult, hogy ne bukkanjanak fel ellenségek váratlanul a játékos közelében, miközben a látótávolságot enyhén növelték, csökkentve ezzel a hirtelen betöltődő elemek számát és javítva a beleélést.
A tartalmi bővítések között ott van az új Water Electric Tornado nevű anomália, két új fegyver - a Three-Line Rifle és a Kora pisztoly -, valamint a mutánsok testéből gyűjthető részek rendszere, amely új értelmet ad a felfedezésnek és harcnak. A játékos tárolója bővült, az artefakt slotok jelölése egyértelműbbé vált a páncélfejlesztéseknél, és bekerült egy Fix all gomb is a felszerelések gyorsabb javításához. A fegyverek újratöltési animációit is egységesítették a játékon belül.
A harcrendszer és mesterséges intelligencia is komoly ráncfelvarrást kapott. A Snork, a Controller és a Pseudogiant nevű mutánsok viselkedése kiszámíthatóbb lett, míg a mesterséges intelligencia hosszútávú lövéseit visszafogták a realisztikusabb bullet drop révén. Az NPC-k most már jobb fedezékeket keresnek, és megszűntek olyan hibák, mint amikor halott lények még mindig hangot adtak ki, vagy átlőttek a falakon. A fegyverek sebzését, a lőszertípusokat és a páncélhatásokat is újraegyensúlyozták, miközben az artefaktok is új hatásokat kaptak.
Nem maradt el a technikai csiszolás sem. A frissítés javította a történet jelenetek és zsúfoltabb helyszínek közbeni teljesítményt, kiküszöbölte a gyors folytatásból eredő összeomlásokat Xboxon, és orvosolta a konkrét küldetések vagy területek okozta hibákat. A játék mostantól támogatja az ultrawide monitorokat, új hanghatásokat kapott, jobb lett a tárgyak rendezése, és bekerült egy Auto Detect funkció is a grafikai beállítások közé, ami minden rendszeren egyszerűbbé és gördülékenyebbé teszi az élményt.
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl így egyre inkább közelít ahhoz a posztapokaliptikus látomáshoz, amit az évek óta építgetett fejlesztőcsapat megálmodott. A 1.5-ös frissítés nemcsak új tartalmat hoz, hanem mélyrehatóan újraértelmezi azt is, hogyan kell egy élő, lélegző Zónának működnie.