Az Assassin's Creed Shadows megjelenését heves rajongói vita és elég masszív online támadások övezték, különösen Yasuke és Naoe, vagyis a két főhős miatt. A játék körül kialakult kultúrharcos lárma azonban nem változtatott Ubisoft tervein: Simon Lemay-Comtois, az egyik vezető fejlesztő szerint a csapat továbbra is nyitott a két főszereplős modellre, ha ennek narratív szempontból erős oka van - korábban ugyebár a Ubisoft Quebec másik két AC-címében, az Assassin's Creed Syndicate-ben és az Assassin's Creed Odyssey-ben is két főhős volt.
Lemay-Comtois elismerte, hogy a két játszható karakter mindig megoszthatja a rajongókat, és ez a Naoe-Yasuke párosa esetében még élesebben látszott. Ez azonban önmagában nem lephette meg a stábot, hiszen hasonló jelenség már az Evie-Jacob duónál (a Syndicate-ben) is felbukkant. A Shadows esetében a feszültséget csak fokozta a Yasuke-val szembeni nyílt felhördülés, amelyre korábban Marc-Alexis Côté is reagált, és "intoleranciából fakadó támadásoknak" nevezve a kritikák egy részét.
A Ubisoft mindenesetre a jelek szerint úgy fest, hogy mégsem látja kudarcnak a döntést, mármint a két főszereplő koncepcióját. A stúdió szerint a két főhős alkalmazása erős eszköz lehet, ha a történet és a világépítés indokolja, és a jövőben sem zárják ki a megoldás újbóli bevetését. Lemay-Comtois úgy fogalmazott, a tanulság inkább az, hogy jól kell megválasztani a környezetet és a narratív okot, ami legitimálja a két szereplő jelenlétét. Az Assassin's Creed Valhalla esetében ugyebár csak arról dönthettünk, hogy női vagy férfi Eivort irányítunk, mondjuk a kánon szerint Eivor Varinsdottir volt a hősunk, vagyis hivatalosan Eivor bizony egy nő.
A Shadows körüli balhé végül nem fékezte meg a kiadót: a Ubisoft továbbra is vállalja a kockázatosabb kreatív döntéseket, még akkor is, ha ezek néha széthúzzák a rajongótábort.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!