Nintendo híresen könyörtelen a kalózokkal, vagy éppen a játékaikat valamilyen formában másoló fejlesztőkkel kapcsolatban. Évtizedekkel ezelőtt viszont még volt humorérzékük is és olyan mókás rejtett csapdákat építettek a játékaikba, amik az illegálisan másolt példányok játékélményét fokozatosan tették elviselhetetlenné. Egy most előkerült részlet a Super Smash Bros. (Nintendo 64) kódjából tökéletes példája ennek.
A Supper Mario Broth nevű közismert videojáték-trivia oldal beszámolója szerint a játék az első 68 alkalommal teljesen normálisan működik, de a 69. indításnál azonban minden kiválasztott karakter Marióvá változik. Ez nem hiba, hanem szándékos anti-kalóz intézkedés, amit egyedül azzal lehet megkerülni, hogy törlöd a mentésed.
Super Smash Bros. contains a sneaky "delayed action" anti-piracy measure to lull the illegitimate user into a false sense of security. The game will be normal the first 68 times it is launched. Starting with the 69th time, however, every selected character will turn into Mario.
— Supper Mario Broth (@mariobrothblog.bsky.social) 18 September 2025 at 17:08
[image or embed]
Emellett a The Cutting Room Floor wiki azt is kiderítette, hogy összesen négy ilyen rejtett csapda létezik a Super Smash Bros. kódjában. Ha valaki 22 alkalommal tölti be a versus módot, a játék véletlenszerűen változtatja meg a knockback értékeit, ha az egyjátékos módot indítjuk el 43-szor, a kontroller analóg karjának érzékenysége a felére csökken, a 93. betöltés után pedig minden mérkőzés kizárólag Peach kastélyában zajlik.
A Nintendo nem akarta egyszerűen letiltani a játékot az első kalózindításnál, mert az túl könnyen visszafejthető lett volna. Ehelyett apránként, alig-alig észrevehető hibákkal nehezítette meg a kalózok életét, amelyeket sokkal nehezebb volt visszakövetni és kijavítani.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!