Karnyújtásnyira vagyunk a S.T.A.L.K.E.R. 2 első szülinapjától és a GSC Game World FPS-immersive sim-túlélőhorror hibridjének PlayStation 5-ös debütálásától, így épp időben érkezett a méretes 1.7-es frissítés, amely az Expedition címet kapta. A fejlesztők ezúttal nem csupán hibajavításokat tettek a csomagba, hanem olyan újdonságokat, amelyek tényleg érezhetően megváltoztatják a játék ritmusát és a játékosok életét a veszélyektől hemzsegő Zónában.
A legnagyobb figyelmet az A-Life rendszer újragondolása érdemli, amely egykor a Stalker-játékok lelkét jelentette, a folytatásban viszont keveset mutatott magából. A mesterségesen irányított káosz azt a benyomást kelti, mintha a Zóna lakói saját, kiszámíthatatlan ritmusú életet élnének, és a fejlesztők ezt igyekszik visszahozni lépésről lépésre haladva az úton. Az aktuális frissítésnek hála a frakciók immár képesek új területeket elfoglalni, és ha nem védekeznek megfelelően, ugyanígy el is veszíthetik azokat. Ellenőrzőpontok, különböző helyszínek, sőt még a mutánsok által lakott zugok is folyamatosan gazdát cserélhetnek, ahogy a Zóna lakói egymásnak feszülnek. A fejlesztők szerint még a szörnyek is aktívan védik a saját földjüket.
A veterán stalkerek számára külön jó hír lehet, hogy megérkezett egy új, rendkívül kemény nehézségi mód is, amelyet csak új játék kezdésekor lehet kiválasztani. Részleteket ugyan nem árultak el, de ha a klasszikus Master fokozat logikáját követi, akkor egyetlen elhibázott lövés vagy véletlenül felbőszített mutáns is könnyen végzetes lehet.
A frissítés emellett tovább finomítja az ellenségek látóterét, így a bokrok és a magas fű immár valódi fedezékként szolgálnak, és nem csak dekorációként. És még nincs vége: új anomáliák várják a gyanútlan kalandorokat, módosult néhány felszerelés statisztikája, továbbá a sprintelést és a fáradtságot is új alapokra helyezték. A javítások és változtatások teljes jegyzékét itt böngészheted.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
