A Resident Evil játékok sokáig elkerülték a figyelmemet, köszönhetően a „szokásos" túlélő-horror játékmenetnek, a fix kameranézetekkel, a fura irányítással, és a műfaj összes többi hátulütőjével (megjegyzés, mielőtt valaki kifogásolná az előbbi mondatot: szeretem a túlélő-horrorokat, de a RE részek egyszerűen nem fogtak meg annyira, hogy megszokjam a kedvükért a fentieket, szemben pl. a Silent Hill-el). A negyedik résszel azonban engem is elkapott a szalag, és csatlakoztam a sorozat rajongói közé, így örömmel hallottam, hogy az ötödik rész is az akció-orientált vonalon megy tovább, egy olyan főhőssel, aki képes szembeszállni a rátörő ellenfelek hordáival
A rezidens gonosz
A játék hőse Chris Redfield, a S.T.A.R.S egység egykori tagja, és az első rész egyik játszható karaktere, aki az egyenruháján található jelvényből ítélve új munkahelyet talált magának, az - egyelőre még rejtélyes - BSAA nevű szervezetet. Redfieldet egységestől egy afrikai országba küldik, ahol a közelben található vulkánok kitörése egy szunnyadó vírus felszabadítását eredményezheti, így minél gyorsabban fel kell számolniuk a veszélyt. Odaérve azonban kiderül, hogy a helyzet sokkal komplikáltabb, a helyi lakosságot megszállta valamilyen parazita (nem a negyedik részből ismert „faj"), az utcán káosz van, és egy karizmatikus szónok lázadásra buzdítja a népet. Ez eddig többé-kevésbé összefüggő információ, a továbbiakban azonban már csak a producerek el-elejtett megjegyzéseire támaszkodhatunk. Ennek alapján a történetnek három fő motívuma lesz, ami összeköti az eddigi játékokkal: a T-vírus eredetének felfedezése, a S.T.A.R.S katonák hogyléte és Redfield élete az első rész óta eltelt 10 évben, továbbá a főhős mellett két régi karakter is visszatér: Albert Wesker, az örökös Resident Evil rosszfiú, és Sherry Birkin, a G-Vírus megalkotójának lánya.
A hőség káros az egészségre
A játék egyik újítása és érdekessége a környezet hatása lesz hősünkre. Azt már a játékmenetet bemutató videókban is láthattuk, hogy ha világos helyről sötétre megyünk át, akkor egy ideig semmit nem látunk, mert Redfield szemének alkalmazkodnia kell az új fényviszonyokhoz, ha pedig sötétből kimegyünk a fényre, akkor egy ideig elvakít a nap. A másik, ehhez hasonlóan lényeges hatás, hogy ha sokáig mászkálunk a tűző napon, akkor számíthatunk egy alapos napszúrásra, melynek következményeként hősünk hallucinálni kezd. Ha ezt a részt sikerül jól kivitelezniük, akkor olyan szinten fog „ütni", hogy nem is merek belegondolni, mert felrobban a fejem.
Kooperatívan
A játékba a szinte már kötelezőnek számító kooperatív mód is bekerül: ketten játszhatunk online, ráadásul a kényelmes be-kiugrálós fajta multiplayert kapjuk. Hogy ki lesz a másik játszható karakter, az még nem publikus információ, de a legutóbbi trailer alapján bizonyára az annak végén felbukkanó csinos hölgy bőrébe bújva rombolhat majd a második játékos.
A játékról időről időre felröppennek a pletykák, hogy Xbox 360 exklúzív lesz, mert a Microsoft gőzerővel dolgozik ennek elérésén. Ezeket a szóbeszédeket a Capcom mindig lelövi, határozottan kijelentve, hogy az új üzletpolitikájuk szerint minden játékuk multiplatform megjelenést kap. Reménykedjünk, hogy ennek szellemében előbb-utóbb a PC-t is felveszik a megcélzott platformok közé, ráadásul olyan minőségű portot készítve, amilyennek a Devil May Cry 4 ígérkezik a demó alapján.
A megjelenés pontos dátuma még nem ismert, de a Capcom pénzügyi jelentése alapján jövő év március 29-ig mindenképpen befut a játék.