Továbbra sem értjük, ki gondolta jó ötletnek a Remedynél, hogy a narratív fókuszú, single-player alkotásokra szakosodott stúdió belépjen a multis játékok piacára, és azt sem, hogy a többiek miért nem zártak be büntetésből pár órára Ahti szertárába. Bármi is volt az oka, az FBC: Firebreak a tervezőasztaltól eljutott a megvalósítás fázisába, és a héten meg is jelent.
A rajt azonban nem úgy alakult, ahogy a finnek remélték: a kritikusok fanyalognak, de ami nagyobb baj, a játékosok is elégedetlenek. Valószínűleg még gyászosabb lenne a helyzet, ha Controlból kinőtt kooperatív lövölde nem élvezné az Xbox Game Pass és a PlayStation Plus hátszelét.
Mindenesetre a közösség visszajelzéseiből hamar kiderült: a koncepció izgalmas, de a kivitelezés több sebből vérzik. A csapat gyorsan reagált, és egy vödörnyi módosítással igyekszik eloltani a tűzet. Az első komolyabb javítások a mai napon élesedtek: ezek célja, hogy gyorsabban juttassák el a játékosokat az FBC Firebreak lényegéhez, vagyis az ütősebb fegyverekhez és kihívásokhoz. A lényeg, hogy már az első órában remekül érezzék magukat ahelyett, hogy lövésük sincs, mi a fenét kellene csinálniuk.
Egyebek mellett javul a felhasználói felület, és több vizuális visszajelzés segít megérteni, hogy például mikor osztozunk a társunkkal a pajzson, vagy éppen mi a feladatunk az adott küldetésben. Az úgynevezett elveszett eszközök (Lost Assests), amelyekből fejlesztéseket lehet vásárolni, eddig szinte láthatatlanok voltak - ezt is orvosolták, hogy a fejlesztés gördülékenyebben menjen. A korábban túl merev küldetésrendszeren is lazítottak, megkímélve a játékosokat a felesleges köröktől.
A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy a mostani patch csak a kezdet. További frissítések érkeznek majd a közeljövőben, és folyamatosan figyelik a visszajelzéseket. Egyfelől drukkolunk a Remedynek, hogy úrrá tudjon lenni a helyzeten, másrészt meg fenemód sajnáljuk, hogy a spin-offra fordított erőforrásokból nem a Control 2-be vagy a Max Payne remake-ek munkálatait gyorsította meg.