Remélem egy női olvasónk sem süti rám a "hímsoviniszta disznó" bélyeget a következő hasonlat miatt, de a Project: Snowblind kicsit olyan, mint azok a lányok, akikkel az ember inkább csak dumálgatni szeret. Elsőre észre sem veszi, mert nem tűnik ki a tömegből, nem is különösebben szép, de aztán rájön, hogy nagyon klasszul el lehet tölteni vele az időt, bár egy percig sem kérdéses, hogy "szerelem" nem lesz a dologból. De még mielőtt ez a hasonlat túlnőne rajtam, és bajba sodorna, gyorsan felmondom, hogy miért ez jött le nekem a Project: Snowblinddal töltött kétéjszakás kaland után. Nehéz átlépni az első benyomásokon, melyek ez esetben egyenesen lesújtóak voltak... A grafika, ha nem is csúnya, mindenképpen elavult, ehhez képest néha még szaggat is – a lehető legrosszabb párosítás. Elkezdődött a sztori, amely szintén nem volt nagy meglepetés (bár később kezdett érdekessé válni): hősünk, Nathan Frost nem sokkal azután, hogy megérkezik új állomáshelyére, hősi halált hal. (Ennyire rövid játékot adtam neked tesztelésre??? Az az áldott jó szívem, az visz még egyszer a sírba… – Bad Sector) Szó se róla, jól indul a nap. Kap azonban egy második esélyt, telepakolják egy rakás méregdrága hardverrel, és immár mint az államkincstár tulajdona, afféle "übersoldatként" tér vissza a frontvonalra.
Mi van a fejedben?
A srác elsősorban a beléültetett biomodok révén "über", mert ahogy haladunk előre, folyamatosan aktiválódnak rejtett képességei – ez külsőleg is látszik rajta, később már szinte Tron lesz belőle. Átlát a falakon, lelassíthatja az időt (pontosabban épp a saját reflexeit gyorsítja fel, de a mi nézőpontunkból a kettő ugyanaz), rövid ideig láthatatlanná tud válni, villámot szórhat az ellenfélre (ez fun!), és olyan védőpajzsot kanyaríthat maga köré, amelyről lepattannak a lövedékek. Erről az "implantosdiról" kapásból beugorhat a Chrome

Mi van a kezedben?
A fegyverek választéka pazar, bár olyannyira peregnek az események, hogy még ki sem örvendezhettük magunkat egy frissen beszerzett új szerszám miatt, máris visszaváltunk a jól bevált alapfegyverre (Carbine Assault Rifle), későbbre hagyva a kísérletezgetést. Mindegyik ismerős valahonnan (még a gravity gun is van, de elég gáz...), ennek ellenére jó móka kitapasztalgatni őket. Másodlagos fegyvereink többnyire gránátok, melyekből szintén többfélét szerezhetünk: EMP, frag, flash... a szokásos. A legviccesebb a „riot wall”, ami épp olyan, mint a Halo

Legyünk csak barátok
Visszatérve a cikk elején elsütött hímsoviniszta disznó hasonlatra, az eddigiek alapján talán nem világos, hogy mégis mi ezzel a játékkal a baj. Igazából csak apróságok. Jó, a grafika kemény gyomros, de azért az sem olyan vészes, különösen a biomodok látványos effektjei és a mesekönyves "glow" miatt, amely igyekszik elmosni a darabos körvonalakat. (Különösen a "snowblind" effekt néz ki dögösen, bár ha az beüt, épp a túlélés köt majd le minket, nemigen állunk le megcsodálni...) Az irányítással nincs gond, sokkal inkább az aktív biomodok és gránátok körülményes csereberéjével – jó lett volna külön gomb nekik. A zene néha egészen jó, néha dögunalmas, a hangokkal sincs különösebb gond. Később egyre fontossá válik a sztori, úgyhogy megbecsüljük a jól felépített (bár néha csöppet közhelyes) átvezetőket. Jó pontot érdemel viszont a multiplayer rész: kellemes meglepetés, hogy pergős, okosan átgondolt játékmódok közül lehet választani. Nagyon klassz például a különféle osztályok használata: ügynök, felderítő, mesterlövész, BFG-ember... Itt mindenki belőheti magának (haha, nem szóvicc) a neki leginkább megfelelő játékstílust. Kapunk két alap- és két másodlagos fegyvert, illetve egy biomodot – ez osztályonként változik. Nem kell pepecselni a váltogatással, ez van és kész...
Összességében tehát nagyon jó kis játék ez a Project: Snowblind


Kapcsolódó linkek: