Jonathan Rogers, a Path of Exile II vezetője leült egy interjúra a PCGamesN csapatával, ahol kitárgyalták a kampány finomságait. Ami engem illeti, számomra a kampány volt a legrosszabb része a korai hozzáférésű ARPG-vel töltött időmnek: Jonathan nagyon szeretné, hogy 60 órán át csapkodjunk a sztoriban, miközben a játék legerősebb része, a végjáték csak egy nagyon hosszú és fájdalmas út végén vár ránk.
A közösség könyörgött egy kampány-átugrás gombért (a Diablo IV-ben látott megoldáshoz hasonlóan) már a Path of Exile 1 ideje alatt is, de a folytatásban Jonathan nem hogy megkönnyítette volna a sztori megkerülését, de még jól meg is nehezítette azt. Ez pedig nem fog változni a közeljövőben sem.
A PoE 2 jelenlegi szezonjának sztorija az időutazás körül forog, amikor is próbáljuk levadászni Queen Atzirit egy végtelen dungeon mélyén. Ez, a Path of Exile történeteihez képest egy meglehetősen visszafogott történetszál.
"Vissza akartunk húzódni egy kicsit a nagy, hatalmas csatáktól, és az elején egy kicsit földhözragadtabb történetet elmesélni, hogy aztán visszahozhassuk a nagy dolgokat később, és így egy feszültebb sztorit prezentálhassunk."
Jonathan egy abszolút vereségként éli meg, hogy a Path of Exile 1-ben a játékost azonnal nevetségesen veszélyes, túlvilági fenyegetések kergetik, aztán vissza is küldik őt gyorsan az időben, és senki sem tudja mi is történik. A PoE 1-ben már nincs mit tenni, az marad olyan, amilyen, de a folytatásban a hasonló bakik elkerülhetővé váltak.
"Ezt a harcot rég elvesztettük az első játékban, ott már el is várja a közösség, hogy túlvilági szörnyek fenyegessék a mindenséget. A PoE 2-ben viszont másképp szeretnénk felvezetni a dolgokat...legalábbis egyelőre."
Atziri története kifejezetten fontos a Path of Exile 2 kapcsán, így az ő sztorija biztosan marad a játékban. Ettől függetlenül a kampányra még nagy változások várnak. Jonathan kiemelte, hogy vissza szeretne térni az Act I, II, és III-hoz, hogy finomítsa a dialógusokat, befejezzen tervezett helyszíneket, és mindennek megadjon egy olyan "nyílt világú érzetet", amit az Act IV-nek sikerült. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez meg is történik majd: a csapat nagyon szeretné a közeljövőben rásütni a játékra az 1.0-t, és az nem fog úgy összejönni, ha minden frissítés mérete egyre csak növekedni fog.