Az Obsidian Entertainment fejlesztői reagáltak a The Outer Worlds 2 PlayStation 5 Pro-verzióját érintő kritikákra, amelyek elsősorban a PSSR technológiával kapcsolatosak. Számos PS5 Pro Enhanced játék esetében tapasztalható zajos, elmosódott képi megjelenítés, amit a felskálázási rendszer hibája okoz. A fejlesztők egy friss patchben - az 1.0.4.1-es verzióban - ideiglenesen lecserélték ezt a rendszert az Xbox Series X-en is használt TSR technológiára, amely úgy fest, jelenleg nem szenved ugyanazoktól a hibáktól. A javítás célja többek között az egyik legjobban szenvedő szekción, a Paradise Islanden tapasztalható homályos fűtextúrák és a játék egészében észlelt fényzaj megszüntetése.
A PS5 Pro-tulajdonosok hónapok óta panaszkodnak a gyenge teljesítményre és a képi hibákra. A The Outer Worlds 2 ezek sorát bővítette, a visszajelzések alapján a játékban gyakoriak a FPS dropok, valamint a ray tracing és a világítási effektek miatt elmosódott, zajos objektumok. Ezen problémák gyökere mind a PSSR felskálázásban keresendő, amely más címeknél - például a Silent Hill-játékoknál - is gondokat okozott. A fejlesztők ezért a könnyebben alkalmazható, Unreal Engine 5-ben beépítetten is elérhető TSR megoldáshoz nyúltak.
Mindeközben egyre nagyobb a játékosok elégedetlensége a PS5 Pro támogatásának hiányosságai miatt. A Borderlands 4 például semmilyen Enhanced funkciót nem kapott, míg a The Outer Worlds 2 az Xbox Series X-en lényegesen stabilabb teljesítményt nyújt.
A Digital Foundry szerint az Xbox-verzió előnyei annak köszönhetők, hogy az Obsidian fejlesztése során inkább a Microsoft-féle többplatformos optimalizációra koncentrált. A rajongók reménykednek benne, hogy a Sony és az AMD 2026-ra tervezett közös fejlesztései javítanak majd a PSSR minőségén, és a jövőbeli PS5 Pro-játékok végre kihasználják a konzol valódi képességeit.
