Komoly átszervezés zajlik 2K tulajdonában álló Cloud Chamber stúdióban, amely hosszú évek óta a következő BioShock-játékon dolgozik. A kiadó vezetése leépítéseket jelentett be: a Bloomberg értesülései szerint a 250 fős csapat nagyjából harmada, mintegy 80 alkalmazott kénytelen lesz másik állás után nézni. Ezzel párhuzamosan a fejlesztés irányát is újratervezik, aminek az az egyik következménye, hogy várhatóan 2027 közepére-végére csúszik a megjelenés, és ez még csak az optimista becslés.
Közben új vezetőt neveztek ki a stúdió élére Rod Fergusson személyében, akinek kulcsszerepe volt abban, hogy a BioShock Infinite ne csússzon a végtelenségig. Fergusson azután előbb a Gears of War szériát felügyelte a The Coalitionnél, majd a Diablót a Blizzardnál, most pedig a BioShock-franchise felelőseként igazolt vissza a 2K kötelékébe.
A változások előzménye, hogy a stúdió korábbi vezetőjét, Kelley Gilmort a hónap elején eltávolították, miután belső kritikák érték a készülő játék narratíváját. A kreatív igazgató, Hogarth de la Plante sem maradt a helyén: őt a kiadói szekcióhoz helyezték át. A fejlesztést így alapjaiban kell újragondolni, ami a dolgozói létszám csökkentésével jár. A stúdión belül már tájékoztatták az érintetteket a végkielégítésről és a további támogatásról.
David Ismailer, a 2K Games elnöke belső körlevélben indokolta a lépést. Ez alapján a vezetőség elégedett az eddig kialakított játékmenet alapjaival, bizonyos kulcselemeket azonban át kell dolgozni ahhoz, hogy a BioShock-örökséghez méltó legyen a folytatás. Ez időt és fókuszt kíván, ezért döntöttek a csapat átalakítása mellett.
Fergusson feladata nemcsak a készülő játék fejlesztésének felügyelete lesz, hanem a teljes BioShock-márka gondozása is, beleértve a Netflixszel közösen készülő filmadaptációt. Ismailer szerint a tapasztalt szakember érkezése új lendületet adhat a projektnek, amely több mint tíz éve várat magára, hiszen az utolsó rész, a BioShock Infinite még 2013-ban jelent meg.