Hirdetés

MultiVersus teszt - kinek jó az, ha Tapsi Hapsi, Arya Stark és Smith ügynök verekszik?

|

Egy sokat kritizált béta és egy egyéves visszavonulás után most újra megjelent a MultiVersus. Lássuk, hogy sikerült-e helyrehozni a hibákat

Hirdetés

A verekedős műfaj egyszerre a legkönnyebben és legnehezebben hozzáférhető mind közül. Bárki a kezébe tud venni egy kontrollert és nyomogatni a gombokat, miközben azon ámuldozik, hogy Ken Masters bucira rugdossa a kisöcsit, vagy épp fröccsen a vér, netán egy panda csapkod egy lengén öltözött hölgyet. Egyszerű örömök ezek.

Onnantól viszont, hogy elkezdenénk kielemezni, mi is történik a képernyőn, hirtelen megváltozik az élmény. Verekedős játékokat kitanulni majdhogynem olyan, mint hangszereken gyakorolni, ami jelentős akadályt jelent az új érdeklődők bevonásában. A komplex irányítás építette falat a Street Fighter 6 például a Modern Control móddal próbálta lebontani, de van itt egy másik nagy akadály is: az árcímke. Az összes többi műfajjal ellentétben itt nem igazán létezik minőségi, ingyenes opció. Voltak próbálkozások, leszűkített verziók 60 dolláros megjelenésekből, de igazán jó F2P versenyző még nem érkezett.

A műfaj közössége messiásként várta a Multiversus érkezését, ahogy a 2XKO megjelenését is. Ezek ígérkeznek a kategória legnagyobb ingyenes újdonságainak, de az előbbi most megmutatta, hogy a Riot Games miért is vacakol annyit a League of Legends FG-vel: ha elsieted a dolgokat, abból csak baj lesz.

Hirdetés

Super Tapsi Hapsi Bros.

Amellett, hogy egy szűk kategóriába akart betörni a Warner Bros., még annak is egy kisebb rétegét célozta meg: a Super Smash Bros. uralta platform fighter műfajt. Ezek a játékok hasonlóan működnek, mint a 2D-s verekedős címek, annyi különbséggel, hogy a karakterek jóval egyszerűbben harcolnak, az akció sokkal gyorsabb (általában), a cél pedig kiütés helyett az ellenfelek lelökése egy lebegő platformról.

Az UE5 jót tett a játéknak, de a fényekkel nincs minden rendben
Az UE5 jót tett a játéknak, de a fényekkel nincs minden rendben

A játék a cikk írásának pillanatában 26 feloldható karaktert tartalmaz a legkülönbözőbb franchise-okból. A Scooby-Doo, a DC univerzum, a Rick és Morty, a Trónok harca, a Péntek 13, a Mátrix és a Bolondos dallamok hősei (vagy gonosztevői) egyaránt felbukkannak, mindnyájan egyedi képességekkel, így Arya például lenyúlhatja Jason küllemét, míg a horrorfilmek gyilkosa bezsákolhatja őt és kivághatja a pályáról. A karakterek relatíve egyszerű kombókat kaptak, melyeket nagyon könnyű elsajátítani. A legbonyolultabb talán az előbb említett Stark hölgy, de vele sem kell Tekkent idéző, 10 lépéses gombnyomogatást lejátszanunk. A műfajjal ismerkedő harcosok könnyen belerázódhatnak az egészbe, a Training módban pedig a harcosok bonyolultabb eszközeit is kitanulhatjuk.

Mindez remekül hangzik, és egyébként teljesen kellemes játékélményt kaptunk már 2023-ban is, amikor a béta verziót pörgethettük. Az akkori változatot a Player First Games végül lekapcsolta, és visszadugta a Multiversust a sütőbe. Rengeteg változást ígértek már akkor is, és bár majd' mindent megvalósítottak, nem mindet sikerült hibátlanul összehozni.

A lista

A korai verzióban nem volt PvE játékmód, a karaktereket túl könnyű volt eltalálni, a netkód problémái a meccsek egészét sújtották, és az irányítás helyenként szabotálta az izgalmasabb pillanatokat is. Örömmel jelenthetjük, hogy ezek jó részét sikerült orvosolni.

A MultiVersus kapott egy nagyszabású, epizodikus PVE módot, ahol a gép által vezérelt ellenfeleket verhetjük bucira, és ezzel különböző jutalmakat szerezhetünk (akár skineket vagy Smith ügynököt is megnyithatjuk így). A fejlesztők arra is odafigyeltek, hogy ne váljon unalmassá a sorozatos bunyózás így egy-egy kihívás árkádos minijátékra vált. Aki szeretne kedvenc hősével kalandozni, de nem akar ellenséges játékosok ellen izzadni, annak ez egy tökéletes új opció. A vizuális körítés is megújult, mivel a Player First Unreal 5-re költöztette az egész mókát, és a netkódot is lecserélte. A modellek szorosabb sérülési geometriát kaptak, így pontos találatokat kell már bevinnünk, ha bántani akarjuk őket. Ez mind-mind nagyon jó hír, de mindeközben született pár kétes döntés is.

Amit minden régebbi játékos észre fog venni, az a jóval szűkebb kameranézet. A karaktereket sokkal közelebbről láthatjuk, de nem csak azért, hogy megvizsgálhassuk az egyébként valóban megszépült karaktermodelleket. A játék tempója jelentősen lelassult, és ez a bezoomolt perspektívával együtt könnyebben követhető élményt hozott. Ez nem automatikusan rosszabb, de megvan az oka annak, hogy a Smash Bros. és a többiek miért maradtak a pörgős bunyózás mellett. Amikor a karaktereid relatíve egyszerűek, és nincs annyi kombózási lehetőségük, mint Jin Kazamának, akkor a gyors 2v2-es (vagy nagyobb) káosz adja a bunyózás sava-borsát. A MultiVersusnak egyszerűen nincs akkora mélysége, hogy indokolja a csiga lassú vagdalkozást, és bár az új megközelítés egyértelműen tanulhatóbbá teszi a játékot, hamar unalmassá is válik az egész.

Mindemellett olyan hiányosságai is vannak a játéknak, mint a karakterek kipróbálásának lehetősége. A béta Training módjában bárkivel gyakorolhattunk, hogy eldönthessük, kire is akarjuk költeni a pénzünket/játékbeli valutánkat. Ez az opció a "lecsiszolt verzióból" hiányzik, ahogy más tanulási segédeszközök is. Season Pass és temérdek mikrotranzakció persze van, de azokat is egy a bétánál jóval fapadosabb UI kínálja fel. A felülettel persze nem csak az a gond, hogy úgy néz ki, mintha egy gyakornok egy Fortnite sablonból rakta volna össze azt, de a reszponzivitása is csapnivaló, és sokszor másodpercekig tart, hogy észrevegyen egy-egy kattintást, ha a teljesített küldetések igazolásáról van szó. A szerverek ráadásul folyton összeesnek, a meccsekbe pedig gyakran botokat kapunk, akiket persze el tudunk verni, de semmilyen kihívást nem jelentenek.

A játékbeli küldetések és feladatok szintén lenyúlták a Fortnite megoldásait, aminek köszönhetően persze mindig van miért hajtanunk, de ha épp nem érünk rá játszani egy adott időszakaszban, akkor búcsút mondhatunk a jutalmaknak. Volt egy tisztán látható cél a trendek kergetésével, de azokat vagy félmunkával sikerült csak implementálni, vagy a fejlesztők nem értették, hogy más játékokban mitől működnek ezek.

Hol tartunk akkor?

Az alap élmény rendben van, de a motorváltással, a netkódcserével, a felületátalakítással és egyéb finomságokkal járó módosítások rengeteg hiányosságot hoztak magukkal. Ennek köszönhetően sokan úgy érzik, hogy ez bizony még mindig nem az a kész, befejezett termék, amit a Player First ígért. Ez csak egy második béta, ami rosszabbnak érződik, mint az első.

A PvP-élmény és a PvE játékmód a helyükön vannak, még úgy is, hogy egyébként ráférne az egészre egy másfélszeres gyorsítás. LeBron Jamesszel feldobni egy labdát a levegőbe, majd felrúgni Ricket, aki aztán lepattan a labdáról, olyan élmény, amit a nagyobb verekedős játékok is megirigyelhetnének. A játék tele van ilyen pillanatokkal, és ezekért és a karakterekért megéri kipróbálni. Ahhoz viszont, hogy a MultiVersus ne kezdjen el azonnal játékosokat veszíteni, nagyon gyors javításokra van szükség.

A karakterfelhozatal változatos és bőséges, de egy darabig eltart majd, amíg feloldunk mindent
A karakterfelhozatal változatos és bőséges, de egy darabig eltart majd, amíg feloldunk mindent

A Player First Games összerakott egy izgalmas koncepciót, de kétszeri próbálkozással sem sikerült igazán minőségi játékot kihoznia belőle. Harmadik esélyt nem fog kapni, így vagy a következő hetekben fogják összekapni magukat, vagy egy év múlva becsukhatják majd a boltot. Ez utóbbit mi őszintén sajnálnánk.

MultiVersus
Ha nem menti meg gyorsan valaki a MultiVersust, akkor ebből rövid kaland lesz.
Ami tetszett
  • A karakterek
  • Bőséges PVE játékopció
  • Az új netkód
Ami nem tetszett
  • Fapados UI
  • Szervergondok
  • A gyakorlómód hiányos
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)