Miközben mindenki a Game Pass átstrukturálásával és az azt kísérő áremeléssel volt elfoglalva, a Microsoft szép csendben megfosztotta a szolgáltatást az egyik legrégebbi előnyétől: mostantól nem jár alapból kedvezmény a DLC-kre és kiegészítőkre. A váltás hivatalos bejelentés nélkül történt, a játékosok először a Call of Duty Pontoknál vették észre, majd kiderült, hogy a Starfield, az Indiana Jones and the Great Circle és a Forza Horizon 5 esetében sincs már árengedmény, holott előfizetőként korábban 10 százalékos leárazást kaptak az ilyen tartalmakra.
Ezzel párhuzamosan a Rewards programot is újraszabták. Az Ultimate és a Premium előfizetők mostantól pontokat kapnak a vásárlások után: az előbbiek 10 százalékot, az utóbbiak 5 százalékot, amelyet később a Microsoft Store-ban lehet felhasználni. Maga az Ultimate szint továbbra is 20 százalékos kedvezményt ad bizonyos Game Pass-játékokra, de a kiegészítőknél megszűnt a közvetlen árengedmény.
A Microsoft szerint az átalakított jutalomrendszerrel a játékosok évente akár 100 dollárnyi értéket is összegyűjthetnek pusztán azzal, hogy játszanak. Vásárláskor 2x vagy 4x pont jár, attól függően, hogy Premium vagy Ultimate előfizetésről van szó, és bizonyos címeknél akár 30 százaléknyi érték is visszajárhat pontokban. A rendszer célja, hogy a játékosok ne egyszeri kedvezményeket kapjanak, hanem a Microsoft ökoszisztémáján belül költsék el újra a megszerzett jutalmakat.
A váltás azonban sok játékos szerint hátrányos, mert a pontok értéke nem mindig felel meg az azonnali kedvezményeknek, és hosszabb távon köti a felhasználókat a Microsoft saját boltjához. Mivel a hivatalos közleményben erről alig esett szó, az előfizetők többsége csak a gyakorlatban tapasztalta meg, hogy a jól ismert DLC-kedvezménynek vége.