Ahhoz képest, hogy mekkora várakozás előzte meg, a Starfield érkezésekor messze nem volt annyira hangos az üdvrivalgás, mint amire a Bethesda számított, ráadásul az éljenzésbe fújolás is keveredett. Az új IP-ról azonban a Bethesda még nem mondott le a vegyes fogadtatás dacára sem, hanem fejlesztéseket és frissítéseket ígért. Csakhogy míg az első évben ezek még rendszeresek voltak, idén már látványosan megritkultak, és végül a második DLC is átcsúszott 2026-ra.
Ennek azonban a Windows Central szerint jó oka volt, mert a háttérben a csapat egy olyan frissítésen dolgozik, amelynek a hatása a Cyberpunk 2077 2.0-s verziójához mérhető. Igaz, másod- vagy harmadkézből szerzett vélemények erről megoszlanak, de abban egyetértés van, hogy a Bethesda titokban tartott egy zárt körű bemutatót, amin felvillantották a következő DLC és a nagy update terveit. Összhangban a korábbi pletykákkal, az utóbbi alapjaiban formálhatja át az űrutazás élményét, miközben Todd Howardék ambiciózus sci-fi szerepjátéka új platformokra is eljuthat.
Szeptemberben Tim Lamb, a Starfield vezető kreatív producere arról beszélt, hogy a csapat egy része kifejezetten az űrbéli játékmenet újragondolásán dolgozik. A most kiszivárgott információk szerint ez nem puszta finomhangolást jelent, hanem a töltőképernyőkkel tördelt rendszer fellazítását a szabadabb, folyamatosabb űrrepülés érdekében. Ehhez állítólag komoly technikai fejlesztéseken esett át a Creation Engine is, amely továbbra is a Bethesda RPG-k alapja marad (a The Elder Scrolls VI szintén erre épül), az Unreal Engine-re való átállás egyelőre nincs napirenden.
A Starfield platformkínálata ellenben bővülhet. A PlayStation 5-ös verzió állítólag 2026-ban érkezhet meg, és emellett egy Nintendo Switch 2-es kiadás is készülhet, amelyhez a játék már most kapott bizonyos optimalizálásokat az alacsonyabb fogyasztású eszközök miatt. Ami pedig a kiegészítőt illeti, az 2026 első felére várható, bár egyes források ennél is későbbi megjelenést emlegetnek.