A Microsoft júliusi tömeges leépítései az Xbox-részleg történetének egyik legsúlyosabb vérveszteségét hozták el: több mint kilencezer alkalmazottat bocsátottak el, köztük a ZeniMax Online csapatának harmadát. A fejlesztők nemcsak kollégákat veszítettek el, hanem búcsút inthettek új projektjüknek a belső körökben nagyra tartott Blackbirdnek is, amely egy Destiny és Cyberpunk ihletésű MMO lett volna.
Rich Lambert, aki alig egy hónappal a leépítések előtt vette át a stúdió irányítását, rendkívül nehéz időszakként írta le a történteket. Mint mondta, olyan kollégák távoztak, akikkel tíz-tizenöt éven át dolgozott együtt. A stúdiót belülről megrázta az egész folyamat, sokan üresnek és árulásnak érezték a hivatalos kommunikációt, ami érthetően a morálra és a termelékenységre is rányomta a bélyegét.
Mindezek ellenére Lambert szerint nincs más út, mint előre nézni: a The Elder Scrolls Online közössége és jövője iránti elkötelezettségük megmaradt. "Azt akarjuk, hogy az ESO egy harmincéves MMO legyen" - mondta a PCGamesN-nek, hozzátéve, hogy a stúdió minden erejével azon dolgozik, hogy a 2014-ben elrajtolt játék még hosszú évekig friss és élő maradjon.
Az irányítási struktúra is változott: a mindennapi vezetést Nick Giacomini vette át, aki eddig a termékmenedzsmentért felelt. Lambert ugyanakkor nem szakadt el teljesen "saját gyermekétől", inkább magasabb szintű, stúdió- és jövőorientált feladatokra koncentrál, amelyeket egyszerre tart kihívásnak és izgalmas lehetőségnek.
A változások ellenére az évenkénti kiegészítőkről szezonokra átállt ESO nem taposott a fékbe: augusztus közepén érkezett a Feast of Shadows frissítés, amely új mechanikákkal - például úszó hátasokkal - és friss tartalmakkal próbálja fenntartani a játékosok lelkesedését. A stúdió előtt kemény évek állnak, de a célja továbbra is megőrizni a The Elder Scrolls Online helyét a műfaj legendás MMO-i között.