Oké, az első rajongói alkotások között szinte mindig ott van egy nude-patch (egyesek bárkit és bármit levetkőztetnének a játékaikban), de azért a modderközösség elévülhetetlen érdemeket szerzett a videójátékos örökségünk ápolásában. Nekik köszönhetően nemcsak hibamentesebbé, jobbá, tartalmasabbá válhatnak a játékok, de bizony sokszor ők érik el, hogy a hivatalos fejlesztői és kiadói támogatás megszűnése után is működőképesek maradjanak.
Innen nézve tehát komoly átfedésben áll az ő tevékenységük, és az eredetileg Good Old Games néven indult GOG.com törekvései között. A játékmegőrzést a zászlajára tűző áruház épen ezért úgy döntött, hogy kinyitja kapuit a modok előtt, egyúttal pedig tesz róla, hogy a teljesen rutintalan alkalmi játékosoknak se okozzon gondot a telepítésük.
Ennek szellemében One-click Mods néven egy teljesen új, zökkenőmentes modintegrációs rendszert vezetett be, ahol elég egyetlen kattintás - és már fut is a játék kijavított, kibővített és sokszor lényegesen továbbgondolt változata.
A bejelentést a PC Gaming Show színpadán ejtették meg, és olyan modokat emeltek be a kínálatba, amik már önmagukban is játékértékű tartalommal bírnak. Itt van például a Horn of the Abyss, ami nemcsak új lényeket és kampányokat hoz a Heroes of Might and Magic III-ba, hanem végre működőképes multiplayer lobbit is kínál. A Doom 3 előzménysztoriját elmesélő Phobos mod pedig klasszikus FPS-hangulatot ötvöz modern játékmenettel.
De a nosztalgiavonat itt nem áll meg: a Vampire: The Masquerade - Bloodlines rajongói számára elérhető az ikonikus Unofficial Patch, ami a hibák kijavításán túl visszahozza a kivágott tartalmakat - új küldetésekkel, karakterekkel, párbeszédekkel. A Fallout: London pedig már nem csak egy külön futtatandó mod: mostantól egy kattintással elindítható alternatív apokalipszis a brit szigetekről. A legnagyobb meglepetés azonban a műsor végén érkezett: a Skyblivion, a Skyrim motorjára épített újraértelmezett Oblivion, még 2025-ben elérhető lesz a GOG-on.
A GOG hangsúlyozza, hogy ezek mind közösségi fejlesztésű tartalmak, tehát a kiadók nem vállalnak felelősséget az esetleges kompatibilitási problémákért - de a csomagokat gondosan válogatták, tesztelték és úgy építették a játékok mellé, hogy azok azonnal futtathatók legyenek.