Hirdetés

Megdicsérte a PlayStation exkluzív játékait az Xbox Game Studios feje

|

Matt Booty nemcsak elismerően beszélt a konkurenciáról, hanem azt is elárulta, mit érdemes ellesni tőle.

Hirdetés

Aligha képezheti vita tárgyát, hogy a PlayStation 3-nak nem sikerült volna felzárkóznia eladások tekintetében az Xbox 360-hoz, majd az utolsó szakaszon elé kerülnie, ha a Sony nem fektet olyan sokat a házon belül fejlesztett, vagy üzleti megállapodással megszerzett exkluzív játékokba. Egy generációval később ugyanezt a gyakorlatot folytatva már simán lekörözte a PlayStation 4 az éveken át hibát hibára halmozó Microsoft Xbox One-ját.

Tisztában vannak ezzel Redmondban is, kevés híja volt, hogy a One kudarca után kiszálljon a Microsoft a konzolgyártásból, végül azonban Satya Nadelláék arra jutottak, hogy az ellenkezőjét csinálják, és rányitják a pénzcsapot a részlegre, nem spórolnak sem a hardverek, sem a játékok fejlesztésén, és emellett a terjeszkedés egyik jól bevált formájaként stúdiókat vásárolnak fel, amit a jövőben is folytatni kívánnak.

Hirdetés

Mindennek eredményeként most több játék készül házon belül (és külsős partnereknél), mint valaha, és ezek zöme az Xbox Series X és S páros mellett PC-re is megjelenik, a felhőtechnológiának hála pedig a kiöregedett konzolokon, a gyengébb számítógépeken és mobileszközökön is futásra bírható. A portfólió elég nagy változatosságot mutat (autóverseny, stratégia, FPS, TPS, szerepjáték, platformer), de még mindig hiányt szenved az Xbox az olyan alkotásokból, amelyek a csúcsra juttatták a PlayStationt: ezek a filmszerű élményt nyújtó akció-kalandjátékok.

Matt Booty, az Xbox Game Studios feje nemrég a Kinda Funny Games vendége volt, és amikor beszélgetés egy pontján szóba kerültek a PlayStation exkluzívjai, nem fukarkodott a méltató szavakkal.

"Nem lehet vitatni Sony játékainak minőségét és kidolgozottságát, sem azokét, amelyeket már láthattunk a most készülő címek közül, minden tiszteletem az övéké és megemelem előttük a kalapom."

Booty elismerte, hogy ezen a területen lemaradásban vannak, de azt is igyekezett világossá tenni, hogy továbbra is fennáll, amit korábban Phil Spencer nyilatkozott, azaz nem kívánja az Xbox Game Studios egy az egyben lemásolni a PlayStation receptjét, vagy kimondottan egy-egy játékra válaszul életre hívni projekteket. Ugyanakkor a témaválasztás, a jól megírt karakterek és a magas produkciós érték szerinte követendő példaként szolgálhatnak, név szerint említve az Uncharted szériát és a Horizon Zero Dawnt.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)