A Kasedo Games hivatalosan is megerősítette, hogy a Warhammer 40,000: Mechanicus II 2026 tavaszán jelenik meg, ami technikailag csúszásnak számít, még akkor is, ha a játék eddig sosem kapott konkrét megjelenési dátumot. Az eredetileg lebegtetett 2025-ös időablak az év végére gyakorlatilag értelmét vesztette, a kiadó viszont most már nyíltan kimondja, hogy a plusz időre szükség van, és nem is próbálja ezt köntörfalazni - ennek így, hogy kicsivel több mint egy hét van hátra ebből az esztendőből, maradjunk annyiban, ideje volt.
A döntés hátterében elsősorban az októberi Steam Next Fest demója áll, amely után a fejlesztők rengeteg visszajelzést kaptak a játékosoktól. A hivatalos közlemény szerint ezt az időszakot arra használják fel, hogy tovább finomítsák az élményt, reagáljanak a konkrét kérésekre, és technikai oldalról is stabilabbá tegyék a játékot. Ennek apropóján egy új előzetes is érkezett, amely magabiztos "Spring 2026" felirattal zár, miközben részletesebben bemutatja a két játszható frakció vezéralakját, az Adeptus Mechanicus oldaláról Scaevolát, a Necronok részéről pedig Lord Omninekhet.
A demó egyik legtöbbet kritizált eleme a mozgás kezelése volt, és erre most konkrét válasz érkezett. A fejlesztők egy opcionális beállítást vezetnek be, amely lehetővé teszi, hogy az egységek közötti váltásnál a mozgás parancs automatikusan kiválasztódjon, így gördülékenyebbé válik a körökre osztott harc. Ez apróságnak tűnhet, de pontosan az a fajta kényelmi javítás, ami hosszú távon rengeteget számít egy taktikai játéknál.
Szintén visszatér egy régi, sokak által hiányolt elem, az Adeptus Mechanicus bináris, gépies nyelve, amely az első részben még alapértelmezett volt, a demóban viszont érthetetlen módon emberi beszéd váltotta fel. A fejlesztők megerősítették, hogy a "lingua-technis" ismét választható opció lesz, ami nemcsak hangulatban, hanem a Warhammer 40K világához való hűségben is sokat jelent.
A játékmenet alapjai nem változnak, de a rendszerek mélyebbek lettek. Az Adeptus Mechanicus továbbra is a Cognition erőforrás köré épít, amelyet speciális képességekre vagy extra mozgásra lehet elkölteni, ám most már az egyes egységek eltérő módon termelik ezt a nyersanyagot, akár egészen extrém módon is. A Necronok Dominion rendszere ezzel szemben fokozatosan építkező támadási bónuszokra épít, amely idővel egyre veszélyesebb lavinává válhat, különösen, ha sikerül lendületben maradniuk.
A Bulwark Studios számára a következő hónapok tehát nem puszta várakozással telnek, hanem célzott finomhangolással, teljesítményjavítással és tartalmi bővítéssel. Ha minden a tervek szerint alakul, a Mechanicus II nemcsak méltó folytatása lesz az egyik legjobban sikerült Warhammer 40K taktikai játéknak, hanem egy kiforrottabb, játékosbarátabb élmény is, amelynél a csúszás végül inkább áldásnak, mint csalódásnak bizonyulhat.
