Múlt héten az EA hivatalosan is bejelentette a Battlefield 6-ot, az első előzetes viszont még csak a kampányba engedett betekintést. Egy hetet kellett várnunk, hogy végre a játék elsődleges vonzerejéről, a többjátékos módról is lehulljon a lepel. Az eddig látottak alapján viszont azt kell mondanunk, abszolút megérte a várakozást.
A játék multiplayer szekcióját négy stúdió, a DICE, a Criterion, a Motive és a Ripple Effect együttműködés hívta életre, az alaphangulat pedig abszolút a széria legnépszerűbb darabjainak, a harmadik és negyedik résznek az atmoszféráját hozza. Az egyik fő fókusz e tekintetben egyértelműen a rombolhatóság, mely például a 2042 esetében bőven hagyott kívánnivalót maga után, ezúttal viszont visszatér a régi jól bevált megvalósításhoz, és a játékmenetnek is fontos részét fogja képezni.
A keretsztori szerint 2027-et írunk, mely egy rendkívül turbulens időszak. Számos nagy európai ország kilépett a NATO-ból, és egy Pax Armada nevű magáncéggel kötöttek szövetséget a biztonság fenntartása érdekében, ami átalakította a globális erőegyensúlyt. Gyakorlatilag ez adja majd a szembenálló felek frakcióit a multiplayerben. Ide kapcsolódik a kampány története is, melyben egy Dagger 1-3 nevű elit osztag irányítását vehetjük át, akiknek a célja a NATO stabilizálása és a Pax Armadával koalícióra lépett államok megfékezése.
A játékban induláskor összesen 4 országban (Egyiptom, Tádzsikisztán, Gibraltár, USA) eshetünk egymásnak 9 mapon, és 5 játékmódban, melyek a következők:
- Team Deathmach
- Squad Deathmach
- Domination
- King of The Hill
- Escalation
Összesen 4 class valamelyikében ugorhatunk bele az akcióba, melyek értelemszerűen különböző képességekkel és fegyverekkel rendelkeznek, így kiválaszthatjuk, melyik szerep illik leginkább játékstílusunkhoz:
- Assault: kiegyensúlyozott játékmenet, rakétavető, flashbang, adrenalinlöket, agilisabb mozgás
- Engineer: elsősorban járművek ellen
- Support: értelemszerűen elsősorban healer
- Recon: sniper, C4, drón, lézeres célzórendszer járművek ellen
A mozgás, ahogyan a Battlefield Labs tesztekből kiszivárgott felvételekből is látszott, kissé pörgősebb, mint a sorozat korábbi epizódjai esetében, valamivel közelebb áll az utóbbi évek Call of Duty játékainak irányításához. Lehet például guggolás közben sprintelni, ugrásból gurulni és hasonló manővereket végrehajtani. Ennek működése nyilvánvalóan akkor fog egyértelműen kiderülni, amikor játszhatunk is majd a játékkal.
Erre már nem is kell olyan sokat várnunk, ugyanis az EA azt is bejelentette, hogy nyílt béta augusztus 9-10-én, illetve 14-től 17-éig fog zajlanim melynek során bárki beszállhat a játék tesztelésébe. Ezen túl az EA-vel partnerségre lépő streamerek nézése révén akár már 7-én korai hozzáférést lehet szerezni. A megjelenés korábban kikerült dátuma igaznak bizonyult, az új Battlefield október 10-én érkezik.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!